refinaryrig
تنها ۴ روز و ۱ ساعت و ۵۹ دقیقه تا پایان تخفیفات نوروزی
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

ثبت رکورد جدید سرعت حفاری در پارس جنوبی


۰ ۷۲۰ ۰ ۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۱:۲۰
ثبت رکورد جدید سرعت حفاری در پارس جنوبی

متخصصان صنعت نفت ایران با تکیه بر توان داخلی با حفر 423 متر در یک روز، بار دیگر رکورد سرعت حفاری را در فاز 19 پارس جنوبی شکستند.
به گزارش سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، مدیر پیگیری پروژه های گروه پتروپارس روز شنبه اعلام کرد: مهندسان ایرانی رکورد سرعت حفاری را در حفره هشت و نیم اینچ چاه شماره 2 سکوی A فاز 19 پارس جنوبی شکستند.
ˈسیدهادی میرباقریˈگفت: مهندسان شرکت حفاری پتروپارس با تکیه بر توان و دانش داخلی و ثبت سرعت حفاری 423 متر در روز توانستند در فاصله کمتر از یک ماه رکورد قبلی را بیش از 100 متر ارتقا دهند.
مدیر پیگیری پروژه های گروه پتروپارس افزود: ارتقای رکورد حفاری از 322 به 423 متر با تجهیزات موجود در ایران بی نظیر است.
وی یادآور شد: این رکورد در حفره هشت و نیم اینچ چاه شماره 2 سکوی A فاز 19 پارس جنوبی با دکل حفاری سحر 2، با تلاش جمعی و بکارگیری تجربیات مهندسان و تیم های حفاری شرکت های پتروپارس، حفاری شمال و شرکت های سرویس دهنده مستقر در این سکو ثبت شده است.
میرباقری با تاکید بر این که حفاری این سکو به بخش مخزن و منطقه گازی رسیده و دارای حساسیت های بسیاری است، ادامه داد: با توجه به تحریم های ظالمانه و فقدان شرکت های بین المللی، کسب این گونه رکوردها نشان از مدیریت جهادی و عزم ملی ایرانیان است.
رکورد قبلی سرعت حفاری در پارس جنوبی 322 متر در روز بود که اواسط مرداد ماه امسال توسط دکل حفاری سحر 2 شکسته شد.
رکورد پیش از آن نیز 243 متر در روز توسط دکل حفاری آبان بود که تمام این رکوردها توسط حفار مردان پتروپارس و شرکت های همکار به عنوان نماد زرین توانمندی متخصصان ایرانی ثبت شده است.
فاز 19 پارس جنوبی در میان پروژه هایی که از سوی وزارت نفت به عنوان پروژه های اولویت دوم پس از فازهای 12، 15 و 16 و 17 و 18مطرح هستند، دارای بیشترین پیشرفت است.
تاسیسات خشکی فاز 19 در منطقه تنبک در استان بوشهر و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس احداث می شود و چاه ها و سکوهای فراساحل در فاصله حدود 120 کیلومتری از ساحل خلیج فارس واقع شده است.
تزریق روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری و تولید 80 هزار بشکه میعانات گازی در روز برای فاز 19 پیش بینی شده است.
.

 

 

پگاه داراب پور
عضو فعال
geologist and designer and painter

به اشتراک بگذارید

14122
0