refinaryrig
تنها ۳ روز و ۲۰ ساعت و ۴۴ دقیقه تا پایان تخفیفات نوروزی
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

راهنمایی انتخاب رشته کارشناسی ارشد مهندسی نفت


۱ ۸۸۷۳ ۳۶ ۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ۰۸:۳۷

دوستان عزیز سلام

در سال های اخیر شاهد رشد نسبتا زیادی در پذیرش دانشگاه ها در رشته نفت بودیم. از امروز تب داع انتخاب رشته شروع میشه... سعی می کنم در ادامه به معرفی کامل همه دانشگاه ها بپردازم تا راهنمای خوبی برای انتخاب رشته کنکوری ها باشه. بعد از اون به سوالاتی که زیاد پرسیده می شه جواب بدم تا بتونه جهت دهی خوبی به شما بکنه.
 


همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
معرفی دانشگاه ها:

دانشگاه صنعت نفت:
از دانشگاه های بسیار قدیمی مهندسی نفت هست و بهترین اساتید مهندسی نفت را از ابتدا تا کنون به خود دیده است. در حال حاضر پرفسور شادی زاده٬ پرفسور جامی٬ پرفسور خراط استاد تمام های این دانشگاه هستند. ۴ شعبه مختلف دارد که در شهر های اهواز٬ آبادان٬ تهران و محمودآباد هستند.از این ها گذشته تمامی اساتید دانشگاه نفت تحصیل کرده دانشگاه های خارجی هستند و اغلب در صنعت کار کرده اند و سنس نفتی بسیار خوبی دارند. بسیاری از آنها تجربه طراحی سوالات ارشد را داشته اند.
ستاد اصلی دانشگاه در آبادان بوده و بقیه همه دانشکده هستند. (حتی خود آبادان) از این بین رشته های ایمنی٬ بازرسی٬ اکتشاف و غیره در دانشکده آبادان٬ رشته های اصلی مهندسی نفت مثل مخازن٬ بهره برداری و حفاری و همچنین رشته های برق و مکانیک و ابزار دقیق در دانشکده اهواز٬ رشته های علوم دریایی در دانشکده محمود آباد و رشته های مدیریتی و اقتصادی و غیره در دانشکده نفت تهران هستند. دانشگاه صنعت نفت تا امروز قوی ترین دانشجویان را در زمینه مهندسی نفت تحویل صنعت نفت ایران داده است. علاوه بر این با توجه به لینک های قوی که اکثر اساتید دانشگاه نفت به اساتید خارجی دارند (بیشترشان دانش آموختگان دانشگاه های خرجی اند و حتی بعضی در دانشگاه های خراجی استاد پروازی هستند) برای اپلای کردن گزینه مناسبی می باشد.
دانشگاه نفت تا امسال بندی را در دفترچه انتخاب رشته لحاظ می کرد که بسیار به قوی شدن این دانشگاه کمک می کرد. علاوه بر اولویت استخدام و امریه٬ کمک هزینه تحصیلی داشت و غذا و خوابگاه هم رایگان بود. اما به لطف وزیر نفت(!) این امتیاز ها در حال سلب شدن از این دانشگاه است. لذا دانشجویان سه دانشکده در دی ماه ۹۴ برای دریافت حقوق پایمال شده خود اعتصاب کردند تا این که نهایتا قولی شفاهی داده شده است که تا ورودی ۹۴ به روال سابق باشد که البته باید دید در عمل چه اتفاقی می افند. البته این اولین باری نیست که جناب مهندس زنگنه به دنبال از ریشه خشکاندن این دانشگاه بوده اند و به امید خدا اخرین بار هم نخواهد بود.
به دلیل نزدیکی ارتباط با صنعت٬ در صنعت نفت احترام خاصی برای دانشجویان این دانشگاه قائلند چرا که بیشتر متخصصان کاربلد و اصولی صنعت نفت از این دانشگاه بوده اند و چیزی که امروز صنعت نفت دارد مدیون این دانشگاه است. همچنین با همکاری انجمن علمی بازدید های عملی از دکل ها٬ واحد های بهره برداری و پالایشگاه ها انحام می شود.
از لحاظ تغذیه میشود گفت غذای این دانشگاه از تمام دانشگاه های دیگر بهتر و بیشتر است. روزهای پنجشنبه جمعه و حتی روز های تعطیل غذا سرو می شود. خوابگاه ها نسبت به دانشگاه های دیگر خیلی بهترند. همانطور که گفتم هر دو رایگان هستند. هم چنین دانشجویان ارشد در بدو ورود به دو دسته A و B تقسیم بندی می شوند که بر این میزان ماهیانه کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند. در سال گذشته این مقدار به ترتیب ۱۶۳ و ۱۳۶ هزار تومان بوده است.
اساتید این دانشگاه بسیار مودی هستند و همه یک دست نیستند. بعضی اساتید بسیار سخت گیرند بعضی ها سوالات تکراری می دهند! در کل به نفع شماست که کاری کنید اساتید شما را بشناسند! که کار بسیار سختی است.(حداقل برای خود من!)

دانشکده نفت اهواز:
در منطقه کوت عبدالله (شهرستان کارون) در اهواز واقع شده که تقریبا میشه گفت بیرون از شهره و بیست تا چهل دقیقه با داخل شهر فاصله داره. از لحاظ حمل و نقل اتوبوس تقریبا نداره و مینی بوس و تاکسی موجوده. دانشگاه هم سرویس به شهر داره. از لحاظ آب و هوایی اهواز شهری گرم و شرجی و طاقت فرساست. خوابگاه داخل دانشگاه بوده و تقریبا میشه گفت از محیط بیرون ایزوله هستید. 

دانشکده نفت تهران:
در غرب تهران نزدیک مترو طرشت واقع شده. دانشکده ای نسبتا کوچک و چهار طبقه که همه چیز را در خود جای داده است. خوابگاه در فلکه دوم صادقیه است و سرویس دارد. خوابگاه نسبتا تمیز و مرتب است. نکته مهم درباره این دانشکده رشته مدیریت مخازن است که بر خلاف اسم خیلی با مخزن فرق دارد. و با وجودی که با دانشجویان این رشته صحبت کردم آخرش هم برای خودم جا نیفتاد که بالاخره آنها چه کاره خواهند شد!

دانشکده نفت آبادان:
قدیمی ترین دانشکده این دانشگاه است . اطلاعات زیادی از این دانشکده ندارم. خوشحال میشم دانشجویان این دانشکده راهنمایی بفرمایند.

دانشگاه صنعتی شریف
دانشگاه صنعتی شریف در تهران از بنام ترین دانشگاه های ایران است. به لطف برخی دانشجویان بخصوص دانشجویان برق این دانشگاه٬ اسم و رسم بسیار خوبی در دنیا دارد. دانشجویان این دانشگاه کمتر به کشور خود پایبند بوده و بیشتر به فکر اپلای هستند. در سایه این اسم و رسم٬ رشته مهندسی نفت آن هم به خوبی شناخته شده است. اساتید شریف بیشتر پایه مهندسی شیمی دارند . دکتر بزرگمهری٬ دکتر آیت اللهی٬ دکتر قطبی٬ دکتر بداخشان از بنام های این دانشگاه هستند.
دانشجویان ارشد این دانشگاه در دو ترم اول شدیدا زیر باز پروژه ها و کدنویسی ها قرار می گیرند. فرقی نمی کند چه گرایشی باشند اما آخر کار یک کد نویس نسبتا خوب از آنها در می آید!
دانشگاه شریف در خیابان آزادی می باشد و خوابگاه های ارشد آن در نقاط مختلف. یکی در ایستگاه مترو شادمان٬ دیگری نزدیک خود میدان آزادی . امکان اعطای وام بدون سود (فکر کنم ۱۵ میلیون) برای رهن خانه هم به دانشجویان وجود دارد.
از لحاظ تغذیه٬ کیفیت غذا مثل همه دانشگاه های دیگر است. در آخر هفته غذا سرو نمی شود.
دانشگاه تهران

دانشگاه تهران از دانشگاه های بسیار قوی در زمینه مهندسی نفت است و هیات علمی بسیار خوب و بنامی دارد. و در درجه بعد از دانشگاه های شریف و صنعت نفت از لحاظ علمی قرار می گیرد.
سایر امکانات رفاهی شبیه به بقیه دانشگاه های دولتی است.
دانشگاه امیرکبیر

دانشگاه امیرکبیر در تهران خیابان انقلاب قرار دارد. شنیده ها حاکی از آن است که از لحاظ آموزشی اساتید زیاد سخت نمی گیرند! نمره ها در رنج بالای است و دانشجویان نفت این دانشگاه می توانند به راحتی در کنار تحصیل کار کنند. رشته نفت این دانشگاه هم در سایه نام و نشان بقیه رشته هایش قوت گرفته و از اسم دانشگاه به خوبی استفاده می کند. برای اپلای هم می تواند فرصت خوبی باشد.
در دو ترم اخر تحصیل در دانشگاه خوابگاهی در نیاوران به دانشجویان ارشد می دهند از لحاظ سایر مسایل هم مشابه بقیه دانشگاه هاست.
دانشگاه شیراز

رشته مهندسی مخزن دانشگاه شیراز برخلاف بعضی دانشگاه های دیگر٬ از رشته های قوی این دانشگاه است. دانشگاه شیراز از هیات علمی خوبی بهره می برد و همان پرفسور آیت اللهی شریف قبلا در دانشگاه شیراز درس می داده اند. به لحاظ زمینه های آزمایشگاهی و ساخت تجهیزات آزمایشی دانشگاه شیراز پیشتاز است. ظرفیت پذیرش نسبتا خوبی هم دارد. ضمنا اگر کسی معدل بالای ۱۷ داشته باشد با شرایط مصاحبه می تواند بدون کنکور جذب این دانشگاه شود. به لحاظ آموزشی کمی اساتید سخت گیر هستند و سعی دارند دانشجویان را به سمت پژوهش سوق دهند. اساتید چند مورد پروژه به دانشجویان محول می کنند که البته اصلا تعداد آن به اندازه پروژه های دانشگاهی مثل شریف نیست.
دانشگاه شیراز چندین ساختمان بسیار بزرگ خوابگاهی دارد و از لحاظ محیط زندگی و امکانات رفاهی وضعیت خوبی دارد.

دانشگاه علم و صنعت
دانشگاه علم و صنهت در شرق تهران واقع شده و بر خلاف سایر رشته ها٬ رشته نفت آن از رشته های نو پاست و هیات علمی آن هنوز جای پیشرفت دارد. خوابگاه در نقطه ای شرقی تر نسبت به دانشگاه قرار دارد و بقیه امکانات راضی کننده است.

دانشگاه تربیت مدرس
رشته نفت این دانشگاه هم در سطح دانشگاه علم و صنعت است و از رشته های تازه تاسیس دانشگاه به شمار می رود.

دانشگاه باهنر کرمان

دانشگاه باهنر از دانشگاه های مادر به حساب می آید و مهندسی نفت خود را از مهندسی معدن به ارث می برد. لذا از لحاظ زمین شناسی و حفاری نسبتا اساتید خوبی دارد. و در دوسال اخیر اقدام به گرفتن دانشجوی مخزن نیز کرده است. در سال ۹۴ که اولین ورودی مخزن بود٬ برخی با رتبه بسیار بالا(زیاد) جذب مخزن این دانشگاه شدند. 

دانشگاه سهند تبریز

این دانشگاه اگر چه در زمینه مهندسی نفت نوپا نیست اما دانشجویان ترجیج می دهند جزو اولویت های اولیشان نباشد. اساتید این دانشگاه هم کمی سخت گیری دارند.

دانشگاه صنعتی اصفهان

در مورد این دانشگاه به نظر ارسالی یکی از دوستان بسنده می کنم:
طبق تحقیق کامل و جامعی که من از دانشجویان اکتشاف نفت دانشگاه صنعتی اصفهان داشته ام همه دانشجویان به اتفاق از پایین بودن کیفیت آموزش در این رشته متحد نظر بودند. از انجایی که این رشته سال 94به این دانشگاه اضافه شده دانشجویان برای یادگیری مجبورند از اساتید کاملا معدنی دانشکده معدن استفاده کنند که کل واحد ها به زمین شناسی ختم می شود. دروس تخصصی همچون پتروفیزیک هم با تدریس اساتید معدنی تبدیل به درس مکانیک سنگ می شود. به دانشجویانی که این دانشگاه را مد نظر انتخاب خود دارند پیشنهاد میکنم تحقیق بیشتری راجب این موضوع بفرمایند و فریب اسم پر ابهت و البته سخت گیر دانشگاه را نخورند.


دانشگاه شهید چمران اهواز
دانشگاه مادر استان خوزستان هست که به تازگی اقدام به جذب دانشجو در مقطع ارشد کرده. داخل این دانشگاه یک پژوهشکده حفاری وجود داره که البته به شخصه بجز چند میز و صندلی چیز دیگه ای ندیدم اونجا! وضعیت هیات علمی شون هم کاملا مبهمه. با توجه به اینکه ورودی ۹۷ اولین ورودی هستن که این دانشگاه رو تجربه میکنن، برای کسانی که میخوان این دانشگاه و انتخاب کنن بنظر میاد انتخاب های بهتری مثل کرمان وجود داره. اگر چه این دانشگاه در موقعیت نسبتا خوب اهواز واقع شده اما بقیه شرایط اب و هوایی اهواز تعریفی نداره.
۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ۲۳:۲۸

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
روزانه ٬ شبانه ٬ خودگردان!

همانطور که می دانید در دوره روزانه هزینه تحصیل دانشگاه ها رایگان است. در دوره شبانه یا نوبت دوم هزینه شهریه ثابت و متغیر واحد ها دریافت می شود. شهریه نوبت دوم در تمام دانشگاه ها یکسان نیست و در دانشگاه های برتر بیشتر است. بهتر است که هزینه را از دانشگاه اصلی که می خواهید انتخاب کنید استعلام کنید. به طور کلی حدود ۴۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان شهریه ثابت و ۲۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان شهریه متغیر واحد ها و ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان شهریه پایان نامه است. البته همانطور که گفتم همه جا یکسان نیست و باید استعلام کنید.
پردیس خودگردان در درجه بعدی شبانه قرار می گیرد. گرفتن مدرک زبان حین این دوره الزامی است. هزینه پردیس به نرخ پارسال حدود ماهی ۶ میلیون تومان است. البته همه چیز به این جا ختم نمی شود. چرا که برخی دانشگاه ها مثل امیرکبیر هیچ خدماتی به دانشجویان این دسته ارائه نمی کنند. و اجاره خانه٬ غذا و غیره همه با دانشجو است. لذا هزینه تحصیل در پردیس دانشگاهی مثل امیرکبیر سر از چهل میلیون تومان در می آورد.

 
۱۳۹۵/۰۳/۲۸ ۱۸:۱۰

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
یکسال دیگر بخوانم!؟ یا انتخاب رشته کنم؟

این به همت٬ هدف و خواست خود شما بستگی دارد که می خواهید یک سال بیشتر وقت بگذارید یا انتخاب رشته کنید!
باید هدف خود را از تحصیل بدانید. ببینید اگر میتوانید برای سال بعد همت کنید و درس بخوانید و از لحاظ زمانی هم محدودیت خاصی برای خود قائل نشده اید٬ به نظر بهتر میرسد یک سال دیگر تلاش کنید. باید ببینید این نتیجه ای که امسال گرفته اید حاصل تمام تلاش شما بوده یا با سهل انگاری زمان سپری کردید!

ارشد بدهم یا بروم سربازی؟
اگر فکر می کنید به رشته دانشگاهی خود علاقه مندید و می توانید سختی (حتی کم) رشته تان را به جان بخرید ارشد بدهید. اگر تنها هدفتان گرفتن یک مدرک بوده و فکر میکنید استعدادتان در چیز دیگری است من برادرانه توصیه می کنم دنبال استعدادتان باشید تا آن را شکوفاکنید. وضعیت تحصیل شما تا اینجا نشان می دهد که جقدر به رشته تان علاقه داشته اید. التبه برخی ممکن است بخواهند از نو شروع کرده و جبران کنند که این هم بسیار ایده خوبی است.
بعد از سربازی ارشد می دهم!

چند موردی دیدیم این کار را کرده اند اما ... من زیاد توصیه نمی کنم به چند دلیل!
اولا شما با دوری از محیط درس همت چندین برابر لازم دارید تا بتوانید به فضای درس برگردید.
دوما اگر بین زمان پست دفترچه آماده به خدمت و اعزام شما فاصله بیفتد عملا شما سه سال را از دست داده اید.
سوما شما در حین تحصیل ارشد می توانید از پروژه های کسری خدمت استفاده کنید. این پروژه ها به این صورت اند که برای یک بنیاد خاص٬ پروژه ای تحویل می دهید و به شما چند ماه کسری می دهند.
چهارما فرصت جبران معدل گذشته و ثبت نام در امریه وزارت نفت را دارید.
پنجما می توانید با احراز شرایط تخبگی٬ سرباز نخبه شده و با انجام یک پروژه کل خدمتتان را حذف کنید.
و ....
امریه بگیرم یا ارشد بدهم!؟

اینجا قضیه کمی فرق می کند. اگر شما معرفی (!) دارید که به شما امریه بدهد! به عقیده حقیر امریه بروید البته به شرطی که بتوانبد در محیط های عملیاتی و مرتبط امریه بگیرید. چون هم از محیط رشته تان دور نمی شوید وهم سابقه کار دارید. اگر مطمئن نیستید که می توانید امریه بگیرید ریسک نکنید!
اپلای کنم یا در ایران بمانم!؟

همه ما شاهد وضعیت فعلی استخدام شرکت نفت در ایران هستیم. بخشی از این وضعیت ناشی از کم لطفی و شاید هم سیاست وزارت خانه باشد. ولی باید پذیرفت که شرایط شرکت های نفتی در سراسر دنیا خوب نیست. حتی اگر از یک دانشگاه خارجی مدرک بگیرید لزوم صد در صدی برای جذب وجود ندارد.  البته که با داشتن مدرک خارجی احتمال جذب خیلی بیشتر می شود. ضمن این که شما تنها تا پایان تحصیلاتتان ویزا دارید و بعد از آن یا باید یک جا مشغول شوید و یا برگردید و یا برای ماندن راه سومی برای گرفتن ویزا پیدا کنید. کسانی که تمایل دارند بقیه تحصیل خود را در یک کشور دیگر بگذرانند باید برخی شرایط را داشته باشند. مدرک زبان تافل یا آیلتس و در برخی موارد GRE ٬ مقالات چاپ شده در ژورنال های معتبر با ایمپکت های بالا٬ معدل نسبتا خوب (معمولا معدل ۴ از ۵ برای کارشناسی یک حداقل محسوب می شود) و البته کمی زرنگی. اگر شما خدمت سربازی داشته باشید باید ۱۸ میلیون تومان پول نقد وثیقه بگذارید. اگر دانشجوی روزانه بودید باید مدرکتان را بخرید مثلا یک مدرک کارشناسی برای سهمیه منطقه ۱ به نرخ ورودی ۹۰ حدود ۸ میلیون تومان می شود. در ادامه باید مبلغی پول هم برای سایر مخارج مثل سفر و غیره در نظر بگیرید. این ها همه به شرط آنست که بتوانید در دانشگاه مقصد فاند بگیرید.
ادامه تحصیل بدهم یا جذب صنعت شوم؟

اگر هدفتان تدریس نیست٬ و می خواهید جذب صنعت شوید و هم اکنون می توانید (!) جذب صنعت شوید٬ شاید این موقعیت کمتر پیش بیاید. بعدا شاید کمی اذیت شوید اما با آن هدف تعریف شده سابقه کاری مهم تر است چرا که در صنعت نفت سابقه مهم تر از مدرک تحصیلی است. در غیر این صورت با ادامه تحصیل می توانید کمی وضعیت فعلی را به تعویق بیندازید تا با کسب مدرک بالاتر و توانایی های بیشتر (مثلا نرم افزاری) احتمال جذب خود را بالا ببرید.

ادامه دارد...

 
۱۳۹۵/۰۳/۲۸ ۱۸:۲۹

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
انتخاب رشته

تا قبل از وضعیت لغو شدن استخدامی ها٬ و مشکلات دانشگاه نفت شاید می گفتیم دانشگاه صنعت نفت در اولویت اول است. البته برای کسانی که کارشناسی در این دانشگاه نبوده اند. برای افرادی که کارشناسی دانشگاه نفت بودند ادامه تحصیل در شریف به نحوی بهتر بود. چون هم از مزایای دانشگاه نفت استفاده می کردند و هم در دانشگاه پر آوازه شریف تحصیل می کردند.
اما در وضعیت فعلی که نمی توان پیش بینی کرد آخرش چه می شود! انتخاب را به عهده خودتان می گذاریم. وضعیت دانشگاه ها را در بالا گفتیم. اگر از نظر بیس مهندسی نفت بخواهید دانشگاه نفت قطعا اساتید پایه نفتی قوی تری دارد اما دانشگاه شریف که بیشتر در زمینه های مشترک با مهندسی شیمی کار می کند هم اساتید بسیار خوبی دارد.
دانشگاه امبرکبیر هم شاید برای بعضی بتواند انتخاب ارجح نسبت به صنعت نفت باشد چرا که معدل کسب کردن در این دانشگاه بسیار ساده است! اما اگر به سطح علمی فکر میکنید به هیچ وجه قابل مقایسه نیستند.
اگر چه رتبه های بزرگتری دانشگاه شیراز را انتخاب می کنند٬ اما به نظر میرسد با کیفیت تر از دانشگاه های دیگر تهران یعنی علم و صنعت و تربیت مدرس باشد. اما زندگی و یا کار در تهران می تواند این معادله را به هم بزند.
برای کسانی که فکر می کنند حتما می خواهند با همین نتیجه ای که کسب کردند ادامه تحصیل دهند٬ دانشگاه های بعدی یعنی کرمان و سهند و اصفهان گزینه های انتخابی خواهد بود.
۱۳۹۵/۰۳/۲۹ ۱۶:۵۱

shayan_faghihi
shayan_faghihi
عضو عادی
مترجم
با سلام و تشکر بابت پست خوبتون.چنتا سوال داشتم
1.هنوز غذاها و خوابگاه رایگان هست؟یعنی شامل حال ورودی های جدید هم هست؟درمورد اون کمک هزینه و کتاب های رایگان چی؟
2.امکان معدل بالا در چه شرایطی وجود داره؟
3.تا چه حد امکان ارتباط با استید وجود داره؟

 
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ۱۶:۳۸

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
1- اگر به دفترچه سنجش مراجعه کنید گفته شده که این امکانات ادامه دارد.
۲- متوجه سوالتون نشدم!
۳- معمولا گرفتن وقت از اساتید بزرگ بسیار کار سختیه حتی کسانی که تزشون رو با اون استاد بر میدارند به سختی استاد را پیدا می کنند. اما اساتید معمولی بیشتر برای دانشجویان وقت میگذارند.
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۲:۱۰

shayan_faghihi
shayan_faghihi
عضو عادی
مترجم
منظورم از سوال 2 این بود که طبق گفته خودتون خیلی اساتید سخت گیر ترند (نسبت به بعضی دانشگاه های دیگر)، آیا با این تفاسیر امکان فارغ التحصیلی با معدل بالا وجود داره؟؟
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۴:۵۵

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
غیر ممکن که نیست. ولی خب معدل گرفتن به راحتی دانشگاه های دیگه نیست. ضریب همسان سازی معدل ضریبی هست که به رشته هر دانشگاه میدن٬ و هر چه معدل کل دانشجوهای اون رشته در دانشگاه کمتر باشه این ضریب بیشتره. ضریب سختی برای دانشگاه صنعت نفت ۱.۰۶ شده جدیدا. دیگه بقیه شو خودتون بخونید ...
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۲۲:۴۳
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۲۲:۴۳

رضا فضلی
رضا فضلی
مدیران
مدیر انجمن و شاغل در عملیات حفاری دریایی
عجب پست کاملی
مرسی همایون
شاید اگه 5 سال پیش اینجور امکانی وجود داشت شرایط من یکی حداقل فرق میکرد.
۱۳۹۵/۰۴/۰۳ ۰۴:۱۲

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
UP
۱۳۹۶/۰۳/۲۰ ۱۶:۵۹

zagros.31
zagros.31
عضو عادی
با عرض سلام و خسته نباشید
می خواستم بپرسم رشته ی مدیریت مخازن در مقطع چطور رشته ایه .... در چه مورده ؟ آیا شباهتی با رشته ی مخزن داره ؟
 
۱۳۹۶/۰۳/۲۳ ۲۰:۵۲

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت


زیاد درباره چارت درسیشون اطلاع ندارم. اما به طور کلی به مدیریت و علوم انسانی نزدیک تره تا مهندسی نفت. گفته میشه بدرد کسانی میخوره که سابقه کار دارن و دیدی نسبت به رشته پیدا کردن. از گفته های اساتید و دانشجویان هم این طور پیداست که موقعیت شغلیش هم خیلی محدودتره
۱۳۹۶/۰۳/۲۵ ۰۰:۲۷

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
دوستانی که میخوان انتخاب رشته کنن میتونن همینجا سوالاتشون رو بپرسن...
۱۳۹۷/۰۳/۱۳ ۰۰:۴۹

amiradolf
amiradolf
عضو فعال
دانشجوی کارشناسی مهندسی نفت
سلام ,با رتبه 75 دانشگاه های تهران میشه آورد؟
۱۳۹۷/۰۳/۱۳ ۰۰:۵۸

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
در پاسخ به نظر امیرانصاری (amiradolf):ببینید یک فرمول ساده وجود داره! شما ظرفیت دانشگاه ها رو که جمع بزنید ۲۰٪ هم بابت سهمیه ها کم کنید میبینید در هیچ حالتی (حتی اگر صنعت نفت پر بشه و شما شبانه انتخاب کنید) امکان قبولی با این رتبه در هیچ گرایشی در تهران نیست.
۱۳۹۷/۰۳/۱۳ ۰۲:۳۳

realyy
realyy
عضو عادی
در پاسخ به نظر همایون قاسمی:سلام رتبه من این هست:

زیرگروه 1: رتبه 365

زیرگروه 2: رتبه 266

زیرگروه 3 : رتبه 430

چه رشته ای و داانشگاهی میتونم قبول بشم؟؟
۱۳۹۷/۰۳/۱۵ ۱۷:۲۹

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
در پاسخ به نظر رضا (realyy):سلام دولتی هیچی، توصیه هم نمیشه هر دانشگاهی و هر شرایطی انتخاب کنید. ولی اگر مصر هستید همه انتخاب ها رو بزنید.
۱۳۹۷/۰۳/۱۵ ۱۷:۵۱

babak1372
babak1372
عضو عادی
با سلام با رتبه 270 زیر گروه ۱ امکان قبولی هست اگر هست تو چه دانشگاهی؟
۱۳۹۷/۰۳/۱۵ ۱۸:۳۴

realyy
realyy
عضو عادی
در پاسخ به نظر همایون قاسمی:رتبه های زیرگروه های مختلف که قابلیت قبولی دانشگاه روزانه داشته باشن از چند تا چند هست؟؟ حدودا لطفا رنج رتبه هر زیرگروه اعلام کنید
۱۳۹۷/۰۳/۱۵ ۱۸:۴۸

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
در پاسخ به نظر بابک اسدالهی (babak1372):توی پردیس های خودگردان. به دفترچه مراجعه کنید.
۱۳۹۷/۰۳/۱۵ ۱۹:۲۰

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
در پاسخ به نظر رضا (realyy):اگر دفترچه رو دیده باشید،
مخزن ۱۱۸ نفر
حفاری بهره ۹۰ نفر
اکتشاف ۶۸ نفر
۱۳۹۷/۰۳/۱۵ ۱۹:۲۲

realyy
realyy
عضو عادی
در پاسخ به نظر همایون قاسمی:ببخشید با توجه به رتبه هایی که نوشتم اگه امکان قبولی شبانه باشه در کدارم زیرگروه امکانش بیشتره؟؟
۱۳۹۷/۰۳/۱۶ ۱۱:۰۰

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
در پاسخ به نظر رضا (realyy):فکر نمیکنم جواب این سوال کمکی به شما بکنه، شما ۱۰۰ انتخاب دارید همشو میتونید بزنید.
۱۳۹۷/۰۳/۱۶ ۱۱:۲۵

سعید11
سعید11
عضو عادی
با سلام.

داخل کارنامه ارشد دوتا رتبه درج شده. رتبه در سهمیه و رتبه بدون سهمیه. معیار انتخاب کدوم یکیه؟؟

و در صورتی که رتبه در سهمیه 72 گرایش مخازن هیدروکربوری باشه به نظرتون کدوم دانشگاه ها رو به ترتیب انتخاب کنم و کدوم محتمل تره؟
۱۳۹۷/۰۳/۱۷ ۱۷:۵۴

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
در پاسخ به نظر رضوی (سعید11):سلام. برای پرسیدن سوال فقط یکجا سوالتونو مطرح کنید...
اگر تنها روزانه مدنظره، بعد از انتخاب دانشگاه های تهران و صنعت نفت، شیراز و سهند رو انتخاب کنید.
۱۳۹۷/۰۳/۱۸ ۱۰:۴۸

sina_pokosh
sina_pokosh
عضو عادی
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی نفت
با سلام و خسته نباشید یه سوال داشتم اونم اینکه
هنوز غذاها و خوابگاه رایگان هست؟یعنی شامل حال ورودی های جدید هم هست؟
کمک هزینه چی اونم سر جاشه؟
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۲۰:۲۳

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
در پاسخ به نظر سینا خواجه نیازی (sina_pokosh):اگر منظورتون دانشگاه صنعت نفت هست بله
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ ۰۵:۵۳

علیرضا صالحی
علیرضا صالحی
عضو عادی
ممنون از مطلب کامل و خوبتون
برای فارغ التحصیلان مهندسی برق امکان تحصیل در مقطع ارشد در رشته مهندس نفت وجود داره؟ به جز اتوماسیون و ابزار دقیق در صنعت نفت. گرایش های دیگه مثل حفاری و مخازن و... فارغ التحصیل های رشته مهندسی برق میتونن شرکت کنن یا خیر؟
۱۳۹۸/۰۶/۲۸ ۰۳:۳۶

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
در پاسخ به نظر علیرضا صالحی:نفت رشته شناوره و میشه شرکت کرد
۱۳۹۸/۰۶/۲۹ ۰۵:۱۷

arastoo
arastoo
عضو عادی
با عرض سلام وخسته نباشید
مهندس جان میتونی بگی چه رتبه ای کدون دانشگاه میره؟؟؟
۱۳۹۹/۰۵/۲۳ ۱۹:۲۷

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
در پاسخ به نظر arastoo taheri (arastoo):توی بخش رتبه های سنوات گذشته برید مشخصه
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ ۱۰:۱۴

sina.oli
sina.oli
عضو فعال
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی نفت
با سلام .با رتبه 28 بهره و 20 مخزن در سهمیه 25% جانبازی در کنکور ارشد99 شانس قبولی من در 1-دانشگاه صنعت نفت 2-دیگر دانشگاه ها در هردو گرایش چقدر است؟هم روزانه و هم شبانه.لطفا راهنمایی کنید
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ ۲۰:۰۲

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
در پاسخ به نظر سینا (sina.oli):سلام باید بدونید رتبه با سهمیه با بدون سهمیه خیلی فرق میکنه. با رتبه ۲۰ مخزن در حالت عادی (نه خوش بینانه و نه بد بینانه) شما میتونید معادل رتبه ۱۰۰ رو بیارید. دانشگاه ها رو که بترتیب سورت کنید، در جایگاه صدم تقریبا میتونید با قطعیت بالا جذب بشید.
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ ۲۲:۴۱

sina.oli
sina.oli
عضو فعال
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی نفت
تشکر🙏
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۰۷:۴۷

eliwel_10
eliwel_10
عضو عادی
دوره کارشناسی ارشد چقدر است
۱۴۰۰/۰۹/۱۰ ۱۶:۴۲

mobina2000
mobina2000
عضو عادی
کارشناسی مهندسی نفت
سلام، وقت بخیر
میخواستم بدونم با رتبه ۲۳۵ ارشد مهندسی نفت گرایش مخزن کدوم دانشگاه های روزانه شهرستان میتونم قبول شم
و کدوم دانشگاه وضعیت بهتری در این گرایش داره هم از نظر اساتید هم از نظر خوابگاه و رفت و آمد و غذا و ..
به نظر شما اگر دانشگاه های روزانه یا شبانه دولتی برم بهتره یا اینکه بمونم تهران برم دانشگاه های غیر انتفاعی خاتم و مجازی و ...
پردیس خودگردان دانشگاه ها شرایطشون به چه صورته؟ هزینه پردیس خودگردان و غیر انتفاعی و ... چقدر هست هر ترم ارشد؟
ممنون میشم رودتر پاسخ بدین
امروز ۱۶:۵۰
۱۴۰۲/۰۳/۱۱ ۱۷:۵۰

24452
0