refinaryrig
تنها ۳ روز و ۵ ساعت و ۳۹ دقیقه تا پایان تخفیفات نوروزی
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

راهنمایی برای انتخاب رشته


۰ ۷۶۲ ۱ ۱۳۹۶/۰۵/۲۲ ۰۱:۲۷
سلام خدمت تمام دوستان عزیز.من امسال تازه کنکور دادم و رتبه 474 ریاضی رو اوردم. واقعا دوست دارم برم نفت و تا همین دیروز هم بشدت مشتاق بودم اما دیروز چند تا کامنت از مهندسین نفت خوندم که بشدت منو مضطرب کرد.اونا نوشته بودن کار نیست و نمدونم همش پارتی بازیه و به این رشته نیاین. من واقعا الان نیاز به کمک دارم برای ایندم.فردا اخرین مهلت انتخاب رشتس.لطفا در مورد بازار کار نفت و پیشنهاد شما برای ترتیب دانشگاه هایی ک پذیرش نفت دارن(به ترتیب کدومشون بهترن)وبازار کار کدوم رشته بهتره نظر بدین .واقعا ممنونم

حسین333
عضو عادی

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت


سلام دوست من
رتبه خوبتون رو تبریک میگم.
متاسفانه بدلیل سیاست های اتخاذ شده و همچنین وابستگی شدیدی که رشته مهندسی نفت به قیمت نفت داره، آینده به مراتب غیر قابل پیش بینی تری نسبت به سایر رشته ها داره. زمانی نفت بالای ۱۰۰ دلار بود و توسعه های نفتی بسیار سود ده بود اما به محض کاهش قیمت ها شرکت های زیادی در دنیا تعدیل نیرو کردن. با توجه به پیش بینی موسسات معتبر جهانی و شواهد موجود بنظر نمیاد قیمت نفت از این چیزی که هست خیلی فراتر بره. بنابراین بعید میدونم وضع از این بهتر بشه.
خیلی ها هم معتقدن این وضعیت دیر خیلی از رشته ها وجود داره اما من فکر میکنم کمی توی نفت بدلایلی که گفتم ریسک بیشتره. ضمن این که در رشته های دیگه شما راحت تر میتونید به سمت کار های خویش فرما (کار آفرینی) و شرکت های خصوصی جذب بشید. الان که اول راه هستید پیشنهاد میکنم بیشتر به انتخابتون فکر کنید. در مورد پارتی بازی نه میشه کامل تایید کرد نه کامل رد کرد. چون واقعا اگر شما توانایی هاتون رو بالا ببرید جا برای جذب در خصوصی ها وجود داره. شما الان با این رتبه رشته های خیلی خوب در دانشگاه های تاپ قبول بشید. مهندسی شیمی از این نظر که هم ارتباط با نفت داره و هم جامعه انتخابی شما گسترده تر هست مزیت بهتری داره.
اما همه این موارد رو که کنار بذاریم من توصیه میکنم فقط علاقه خودتون رو پیدا و همون رو دنبال کنید. دستمزد یک رشته، شرایط به ظاهر ساده و عوامل اینجوری شمارو فریب نده. شما اگر در رشته مورد علاقه ادامه بدید و تلاش هم بکنید قطعا همه اون شرایط وسوسه انگیزو در رشته خودتون میتونید پیدا کنید.
با این حال اگر تصمیم خودتون رو گرفتید در انتخاب اول شریف بعد دانشگاه تهران و بعد امیرکبیر رو توصیه میکنم. دانشگاه صنعت نفت قبلا مزایایی داشت که با حذف اون ها نمیشه این دانشگاه رو در اولویت ها اورد. با ارزوی موفقیت
۱۳۹۶/۰۵/۲۲ ۲۱:۲۴

42784
0