refinaryrig
تنها ۴ روز و ۱۲ ساعت و ۴ دقیقه تا پایان تخفیفات نوروزی
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

خواص سیالات حفاری


۰ ۱۲۶۰ ۰ ۱۳۹۳/۱۲/۰۳ ۰۹:۲۲
بنتونیت مایعات حفاری بر اساس در هر دو حفاری عمودی و افقی استفاده می شود. خواص سیال حفاری مطلوب، با این حال، متفاوت است. خاصیت سیال حفاری است که مطلوب در حفاری عمودی ممکن است مضر یا در هارد متفاوت استفاده می شود.

ویسکوزیته اندازه گیری ضخامت یک سیال است. این است که با یک قیف مارش ویسکوزیته اندازه گیری است و در ثانیه در هر کوارت گزارش شده است. اندازه گیری ویسکوزیته در هارد مهم هستند اما به دلایل مختلف از در حفاری عمودی مهم است. ویسکوزیته چیزی از یک شر لازم در هارد است. قدرت ژل و فیلتراسیون از اهمیت بیشتری در افقی از ویسکوزیته هستند اما ویسکوزیته یک محصول از دستیابی به این خواص مطلوب است. ویسکوزیته بیش از حد نامطلوب است به دلیل فشار است که می تواند توسط ویسکوزیته بالاتر در پایین ترین و هنگامی که پمپ به صورت افقی تولید می شود. هدف اصلی در حفاری افقی جهت دار (HDD) است که برای حفظ جریان. فرهنگ لغت آقای وبستر به ما می گوید که تعریف ویسکوزیته مقاومت در برابر جریان است. راه های دیگر رسیدن به قدرت ژل و کنترل فیلتراسیون از اضافه کردن بنتونیت بیشتر، در نتیجه بالا بردن ویسکوزیته به سطوح بیش از حد وجود دارد. ما سعی می کنیم برای طراحی مایعات لاغر که عمل چربی است.

قدرت ژل اندازه گیری خواص تعلیق مایع حفاری است. قدرت ژل با رئومتر و یا shearometer اندازه گیری است و در پوند در هر 100 فوت مربع گزارش شده است. قدرت ژل است از بیشترین اهمیت، به ویژه در خاک های درشت دانه (شن، ماسه و سنگ). در یک سوراخ عمودی، ما مواد جامد با ویسکوزیته و سرعت حذف خواهد شد. در HDD، ما سرعت کار در کنار ما به دلیل پمپ استفاده می کنیم و به اندازه reamers ما ممکن است با استفاده از ندارد. ما نمی توانیم بر سرعت حلقوی بستگی دارد. علاوه بر این، نرخ سرعت حلقوی است که ممکن است در برنامه های کاربردی عمودی است مطلوب باشد ممکن است خاک تثبیت می شوند کمتر است که در اعماق به عنوان کم عمق به عنوان 3 تا 4 پا مواجه می شوند به عنوان اغلب در هارد ابزار مواجه می شوند، کاهش دهد. ما را نظر که مسئولیت اصلی از کمی یا برقو در نظر گرفته می شود برش مته سوراخ-مسیر را از طریق خاک، عملیات برش واقعی. مسئولیت ثانویه است که از اهمیت مساوی، این است که مخلوط خاک است که به یک دوغاب با مایع را کاهش دهد. سپس مسئولیت مایع را به حالت تعلیق این مواد جامد و نگه داشتن آنها را در تعلیق تا زمانی که آنها را می توان از سوراخ حمل و نقل می شود. این دوغاب حاصل (مواد جامد + مایع) می شود تسمه نقاله برای حذف حداقل به اندازه کافی مواد جامد به اتاق را برای خط تولید. مهم است که به یاد داشته باشید که بر خلاف حفاری عمودی است، هرگز وجود دارد سوراخ خالی می باشد. دوغاب (مواد جامد + مایع) ایدز در حمایت از سقف این افقی شیارها مسیرهای. مواد جامد نمی خواهد در تعلیق باقی می ماند برای حفظ دوغاب بدون نقاط قوت ژل.

کنترل تصفیه و کیک فیلتر، در حالی که شرکای ازدواج (شما نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشد) می تواند به عنوان دو خواص جداگانه دیده می شود. در شن و ماسه، به عنوان مثال، با کیفیت کیک فیلتر است از اهمیت فوق العاده. در شرایط شن و ماسه، کیک فیلتر درزگیر، دوغاب و یا تثبیت مالکیت از مایع که حفظ یکپارچگی گمانه است. کیک فیلتر با کیفیت خوب (کیک دیوار)، با این حال، نمی توان بدون آب تصفیه شده قابل قبول (از دست دادن آب) به دست آمده. مقدار آب تصفیه شده در یک وضعیت شن و ماسه، با این حال، اتفاقی، ثانویه به کیفیت کیک فیلتر است. در خاک رس یا شیل، در مقابل می تواند درست باشد. مقدار آب تصفیه شده و کیفیت مهم تر است برای جلوگیری از هیدراتاسیون، برای حفظ فاز آب را از رسیدن به خاک رس یا شیل و اجازه می دهد تورم را به محل. در خاک رس یا شیل، کیک فیلتر می تواند به عنوان اتفاقی بودن تفسیر. با این حال، خوب، حجم محلول صاف کم نمی توان بدون کیک فیلتر با کیفیت خوب به دست آمده. کیک فیلتر و محلول صاف شده با فیلتر پرس تعیین می شود. کیک فیلتر در 32 از یک اینچ گزارش شده است. محلول صاف شده است در سی سی را اندازه گیری کرد.

چگالی سیال است نگرانی نه به عنوان آن را در حفاری عمودی است که مربوط به سر هیدرواستاتیک. از آنجا که از اعماق نسبتا کم عمق که در آن تاسیسات HDD ساخته می شوند، سر هیدرواستاتیک می کند را به بازی نمی آیند. این نمی گویم که مایع (دوغاب) تراکم مهم نیست. در HDD، چگالی است برای اندازه گیری میزان مواد جامد از مایع و یا دوغاب استفاده می شود. فرمول مورد استفاده برای تبدیل چگالی مایع و یا دوغاب به مواد جامد. این فرمول، (تراکم - 8.33) X 8 =٪ مواد جامد است، به دو روش استفاده می شود. اول، آن را می توان برای تعیین مواد جامد از جریان بازگشت به لجن و کثافت و یا گرفتن گودال استفاده می شود. اگر مواد جامد بیش از حد بالا است، ما باید نشان میدهد که ما باید به نوبه خود تا پمپ و یا، اگر ما دوباره با استفاده از تمام پمپ های موجود، ما نیاز به کم کردن سرعت حفاری ما و یا به عقب reaming سرعت. دوم، می توان آن را مورد استفاده برای ارزیابی تاثیر به تجهیزات کنترل مواد جامد در یک سیستم بازیافت. چگالی مایع با تعادل گل اندازه گیری است و در پوند در هر گالن گزارش شده است.

محتوای شن و ماسه تعیین مقدار شن و ماسه است که در مایع یا دوغاب. این نباید با محتوای کل مواد جامد اشتباه گرفته شود. محتوای شن و ماسه است که به سادگی تعیین مواد جامد بزرگتر از 200 مش است که در مایع الگوی تغییرات فصلی. محتوای شن و ماسه با یک کیت محتوای شن و ماسه اندازه گیری است و در درصد از حجم کل گزارش شده است.

pH در شاخص کیفیت آب است و به عنوان ما باید با استفاده از تست کیفیت آب در همه شیوه های حفاری همان استفاده می شود. PH پایین نیز نشان می دهد احتمال وجود کلسیم. pH برابر است با استفاده از خاکستر سودا، کربنات سدیم تنظیم شده است. این است که با نوار شاخص pH و مقالات یا متر اندازه گیری شد.

مهم است که به یاد داشته باشید که، اگر چه ما با استفاده از حد مواد مشابه در هر دو حفاری عمودی و HDD، ما باید نیازهای مختلف تا آنجا که خواص سیال نگران هستند. این خواص قابل تنظیم می باشد. بیایید آنها را تنظیم می شود به جای مفید مضر.
 

رحیم
در انتظار تایید مجدد

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

16799
0