refinaryrig
تنها ۳ روز و ۲۱ ساعت و ۱۴ دقیقه تا پایان تخفیفات نوروزی
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

آشنائی با نرم افزار لندمارک (LandMark)


۱ ۱۲۵۸۴ ۱۲ ۱۳۹۳/۰۲/۱۷ ۱۱:۴۸
آموزش نرم افزار:

  1. نرم افزار Landmark:

مقدمه:
نرم افزار  Landmarkتوسط شرکت آمریکایی هالیبرتون طراحی شده است که بطور گسترده ای در صنایع بالادستی نفت مورد استفاده قرار می گردد. برای یک مهندس حفاری بسیار مهم است، که امکان انجام تمام محاسبات از ابتدا تا آخرین مرحله طراحی  یک چاه را بتواند با استفاده از یک نرم افزار انجام دهد. در سال های اخیر فرآیند طراحی مسیر چاه با توجه به چالش های جدید، همچون افزایش طول حفاری و پیامد آن افزایش مشکلات حفاری، مهندسین را غالباً بسوی استفاده از برنامه حفاری جهتدار چاه ها سوق می دهد.
امروزه عنصر مهم در طراحی چاه ها روند همکاری بین افراد مسئول در تمام سطوح تصمیم گیری است. نرم افزار لندمارک این امکان را با استفاده از یک پایگاه داده مشترک که برای پشتیبانی از سطوح مختلف از داده های مورد نیاز، برای استفاده در مهندسی حفاری، فراهم آورده است. از مدیریت تا مهندسین هر یک بایستی از یک پایگاه داده یکسان و مشابه استفاده نمایند که به آن مدل داده مهندسی[1] گویند. از مزیت قابل توجه پایگاه مدل داده مهندسی، بهبود یکپارچگی بین بخش حفاری وخدمات محصولات سرچاهی، از جمله بخش تولیدی و اقتصادی می باشد. یکپارچگی برنامه های مهندسی کاربردی در مدل داده مهندسی برای بهبود طرح های ارائه شده در مقابل مدل های واقعی می باشد و مجموعه ای کامل از طرح های تکراری از نمونه اولیه تا طرح های واقعی را فراهم می آورد که با استفاده از این مدل احتمال خطا به حداقل می رسد.  (Knez, Gonet, & Śliwa, 2010)
ماژول های نرم افزار Landmark :
این نرم افزار بطور کلی از ۱۴ ماژول تشکیل شده است که عبارتند از:
Compass، CasingSeat، WellPlan ،StressCheck، Well Cost, WELLCAT, Data Analyzer ، Profile ،Real-Time View ،EDM DATA Merging ،Open Well ،Drilling Field Mapping، ،Field Office Data Transfer ،Drilling Data Migration.
ماژول Compass به طور گسترده در صنعت حفاری، برای پیدا کردن بهترین مسیر چاه استفاده می شود، از آنجایی که در چاه های دریایی معمولا چند حلقه چاه از یک پلتفرم حفر می شود مسئله برخورد چاه ها در حین حفاری به یک مشکل مهم تبدیل شده است که این مشکل را می توان با استفاده از مدل عدم برخورد حل نمود.
ماژول CasingSeat ابزاری است که کاربر می تواند به کمک آن عمق لوله جداری را طراحی نمود. پس از گرفتن خروجی از Compass و CasingSeat وارد ماژول StressCheck شده و استحکام و هزینه لوله جداری را با استفاده ازآن تعیین کنیم. در ماژول Well Plan به طراحی ادوات درون چاهی پرداخته و در Well Cat به طراحی جداری برای مخازن HPHT پرداخته می شود. همچنین در ماژول Well Cost به بررسی هزینه های مورد استفاده در عملیات می پردازیم. 
[1] - Engineer’s Data Model (EDM)

رضا فضلی
مدیران
مدیر انجمن و شاغل در عملیات حفاری دریایی

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

Reza baba
Reza baba
عضو عادی


سلام دوست عزيز
يك سوال: كسي رو ميشناسيد كه لند مارك رو آموزش بده؟
من و همكارام چند نفري هستيم ميخواهيم كلاس اين نرف افزار رو بريم. ممنون ميشم اگه اطلاعاتي داري در اختيارمون بذاري
تشكر

 

 
۱۳۹۳/۰۴/۰۲ ۱۴:۰۶

پگاه داراب پور
پگاه داراب پور
عضو فعال
geologist and designer and painter
سلام دوست عزیز
مهندس فضلی خودشون مدرس لندمارک هستند,میتونید با ایشون در ارتباط باشید

 
۱۳۹۳/۰۴/۰۷ ۰۰:۱۴

رضا فضلی
رضا فضلی
مدیران
مدیر انجمن و شاغل در عملیات حفاری دریایی
سلام دوستان در حال آماده سازی مطالبی برای آشنایی بیشتر با ماژول های پرکاربرد این مجموعه نرم افزار هستم و به زودی ویژه انجمن مهندسان نفت ایران در این تاپیک تقدیم حضورتون خواهد شد.
پیروز باشید
۱۳۹۳/۱۲/۱۳ ۱۳:۴۱

رضا فضلی
رضا فضلی
مدیران
مدیر انجمن و شاغل در عملیات حفاری دریایی
نرم افزار لندمارک
نرم افزارLandmark:
نرمافزار  Landmarkتوسط شرکت آمریکایی هالیبرتون طراحی شده است که بطور گسترده ای درصنایع بالادستی نفت مورد استفاده قرار می گردد. برای یک مهندس حفاری بسیار مهم است،که امکان انجام تمام محاسبات از ابتدا تا آخرین مرحله طراحی یک چاه را بتواند با استفاده از یک نرمافزار انجام دهد. در سال های اخیر فرآیند طراحی مسیر چاه با توجه به چالش های جدید، همانند افزایش طول حفاری و به پیامد آن افزایش مشکلات حفاری،مهندسین را غالباً بسوی استفاده از برنامه حفاری جهتدار چاه ها سوق می دهد.
امروزه عنصر مهم درطراحی چاه ها روند همکاری بین افراد مسئول در تمام سطوح تصمیم گیری است. نرم افزار لندمارک این امکان را با استفاده از یک پایگاه داده مشترک که برای پشتیبانی از سطوح مختلف از داده های موردنیاز، برای استفاده در مهندسی حفاری، فراهم آورده است. از مدیریت تا مهندسین هر یک بایستی از یک پایگاه داده یکسان و مشابه استفاده نمایند که به آن مدل داده مهندسی[1] گویند.از مزیت های قابل توجه پایگاه مدل داده مهندسی، بهبود یکپارچگی بین بخش حفاری و خدمات محصولات سر چاهی، از جمله بخش تولیدی و اقتصادی می باشد. یکپارچگی برنامه های مهندسی کاربردی در مدل داده مهندسی برای بهبود طرح های ارائه شده در مقابل مدل های واقعی می باشد و مجموعه ای کامل از طرح های تکراری از نمونه اولیه تا طرحهای واقعی را فراهم می آورد که با استفاده از این مدل احتمال خطا به حداقل می رسد.
(فضلی، 1393)

ماژول های نرم افزار Landmark :
این نرم افزار بطور کلی از ۱۴ ماژول تشکیل شده است که عبارتند از:
CasingSeat،Compass، Data Analyzer, Drilling Data Migration،Drilling Field Mapping،EDM Data Merging ،Field Office Data Transfer، OpenWells,PROFILE،Real-Time View, StressCheck, Well Cost,WELLCAT, WellPlan.
ابتدا به شرح مختصری از 3 ماژول استفاده شده در این پایان نامه پرداخته و برای آشنائی بیشتر، نمایی از محیط ماژول های استفاده شده در این پایان نامهدر شکل های پ 1-2، پ 1-3 و پ 1-4 آورده شده است. همچنین، نماد تمامی 14 ماژول نرم افزار در شکل پ 1-1 آمده است.
 (فضلی، 1393)

ماژول Compass:
ماژول Compass به طور گسترده در صنعت حفاری، برای پیدا کردن بهترین مسیر چاه استفاده می شود، از آنجایی که در چاه های دریایی معمولا چند حلقه چاه از یک پلتفرم حفر می شود مسئله برخورد چاه ها در حین حفاری به یک مشکل مهم تبدیل شده است که این مشکل را میتوان با استفاده از مدل عدم برخورد حل نمود.
نمای کلی از محیط برنامه در شکل پ 1-2 آمده است، که مربوط به شبیه سازی چاه R-E-01 در ماژول Compass است.

ماژول CasingSeat:
ماژول CasingSeat ابزاری است که کاربر می تواند به کمک آن عمق نشستن پاشنه لوله جداری را طراحی نموده. که این کار با وارد کردن مقادیر اندازه حفره ی چاه، اندازه ی قطر لوله جداری های مجاز، مشخصات زمین شناسی میدان، مقادیر فشار منفذی، گرادیان شکست، محدودیت های نشستن پاشنه جداری در لایه ای خاص و ... مقدور می باشد. شکل پ 1-3 مربوط به شبیه سازی چاه R-E-01 در ماژول CasingSeat است.
(فضلی، 1393)

ماژول StressCheck
در این ماژول ما میتوانیم موارد زیر را نیز بررسی نمائیم:
بارهای وارده به هر کدام از جداری ها (در حال اجرا، نصب و خدمات)،بارهای ناشی از کیک گاز[2]،پروفایل فشار خارجی برای سیمانکاری خوب و ضعیف،مناطق تراوا،کاهش دانسیته گل،کاهش سطح گل موجود در آنالوس[3]،بد ترین حالت ممکن و پروفایل درجه حرارت،دما و فشار نسبی گاز و پروفایل دانسیته گاز، محدودیت های اضافه کشش،جداری مجاز،تست فشار،حداقل هزینه اتوماتیک را برای بترتیب طراحی از لحاظ ترکیدگی، مچالگی، تنش محوری برای لوله هادی، جداری سطحی، جداری میانی، جداری تولیدی، لوله آستری و لوله مغزی و همچنین بارهای فشردگی وارده بر لوله هادی و جداری سطحی بخاطر وزن سرجداره و  لوله مغزی را وارد می کنید. (فضلی،1393)
شکل پ 1-4 مربوط به شبیه سازی لوله ی مغزی 7 اینچی در چاه R-A-03 در محیط ماژول StressCheck است.

فایل های ضمیمه شده را دانلود فرمائید که توضیح هر یک در ادامه آمده است.

امیدوارم خوشتون اومده باشه.
کپی برداری با ذکر منبع بلا مانع است.
تهیه شده توسط رضا فضلی

شکل پ 1-1- نمادهای 14 ماژول نرم افزار لندمارک
 
شکل پ 1-2- نمایی از شبیه سازی چاه R-E-01 در محیط نرم افزار لندمارک، ماژول Compass

شکل پ 1-3- نمایی از شبیه سازی چاه R-E-01 در محیط نرم افزار لندمارک، ماژول CasingSeat

شکل پ 1-4- نمایی از شبیه سازی لوله ی مغزی 7 اینچی چاه R-A-03 در محیط نرم افزار لندمارک، ماژول StressCheck 
[1] - Engineer’s Data Model (EDM)[2] - Gas Kick[3]- Annulus

 

 

 

 

 

 


فایل پیوست ۱
نام فایل: 1147 1425465772 1
حجم: 45,48 کیلوبایت
قیمت: رایگان، تعداد دانلود: ۲۱۶
رمز: iran-spe.com


فایل پیوست ۲
نام فایل: 1147 1425465681 1
حجم: 36,38 کیلوبایت
قیمت: رایگان، تعداد دانلود: ۱۳۳
رمز: iran-spe.com


فایل پیوست ۳
نام فایل: 1147 1425465629 1
حجم: 42,86 کیلوبایت
قیمت: رایگان، تعداد دانلود: ۱۲۲
رمز: iran-spe.com


فایل پیوست ۴
نام فایل: 1147 1425465411 1
حجم: 29,14 کیلوبایت
قیمت: رایگان، تعداد دانلود: ۱۱۵
رمز: iran-spe.com
راهنمای دانلود
کلیه فایل ها با فرمت rar فشرده شده اند. برای باز کردن این فایل ها در ویندوز به win rar و در اندروید به Easy unrar نیاز دارید. هر چند ممکن است سایر فایل منیجر ها نیز این قابلیت را داشته باشند. رمز بازگشایی فایل ها در صورت نیاز iran-spe.com است.
۱۳۹۳/۱۲/۱۳ ۱۴:۰۶

رضا فضلی
رضا فضلی
مدیران
مدیر انجمن و شاغل در عملیات حفاری دریایی
با سلام و درود
با یه سرچ ساده تو گوگل میبینید که مطالب انجمن به راحتی توسط جاهای دیگه کپی میشه و بدون ذکر منبع
همین پست رو من چندین جا دیدم. 
ولی جالب اینجاست هیچ جا از آموزش کامپس فراتر نتونستن برن
بهرحال خانم یا آقای کپی کننده
بدون ذکر منبع کپی کردنتون مشکل شرعی داره.
من راضی نیستم

 
۱۳۹۵/۰۴/۱۴ ۱۵:۰۰

navid khoramshahi
navid khoramshahi
عضو عادی
با سلام
در توضیحات این نرم افزار عبارت مقابل مبنی بر آشناییت بیشتر اعضا از ماژول های نام برده شده آمده بود «فایل های ضمیمه شده را دانلود فرمائید که توضیح هر یک در ادامه آمده است.» که من در کل صفحه هیچ جایی رو بعنوان فایل ضمیمه برای ادامه مطالب ندیدم اما فایل نمایش عکس ها بود ممنون میشم برای توضیحات بیشتر و شناخت بهتر و حتی آموزش حضوری و غیر حضوری منو راهنمایی کنید
با تشکر
۱۳۹۵/۰۵/۱۷ ۲۱:۱۱

رضا فضلی
رضا فضلی
مدیران
مدیر انجمن و شاغل در عملیات حفاری دریایی
با سلام
منظور از توضیح این بود که هر کدوم از عکسها چی ان که نوشته شده
فایل ضمیمه هم میتونه عکس، فیلم یا هر چیزی باشه که اینجا عکس بود و در واقع نقصی در متن وجود نداره
موفق باشید
۱۳۹۵/۰۵/۱۸ ۱۷:۲۷

navid khoramshahi
navid khoramshahi
عضو عادی
با سلام
ممنون از پاسختون اما برای آشنایی بیشتر با این نرم افزار چیکار باید کرد؟
یک سوال دیگم داشتم ازتون اینکه چگونه میتوان در کلاس های نرم افزار انجمن ثیت نام کرد؟آیا از طریق همین سایت است یا باید بطور مستقیم اقدام کرد؟
با تشکر
 
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۹:۱۶

abbas hosseinzadeh
abbas hosseinzadeh
عضو عادی
سلام 
آیا کتابی برای آموزش این نرم افزار تو بازار موجود هست؟
خیلی گشتم اما نتونستم پیدا کنم
لطفا راهنماییم کنید خیلی ضروریه
 
۱۳۹۶/۰۴/۱۷ ۱۴:۰۱

mahan.1995
mahan.1995
عضو عادی
خیلی ممنون بابت ویدئوهای آموزشی نرم افزار landmark...لطفا آموزش رو ادامه بدبد.با تشکر
۱۳۹۶/۰۴/۱۷ ۱۹:۲۲

احمد خان زاده
احمد خان زاده
عضو عادی
با سلام خدمت دوست عزیزمون 
دو کتاب برای آموزش نرم افزار لند مارک نوشته شده ولی کارایی ندارن  و کاربر حتی نمی تونه یه ران درست بگیره 
پیش نهاد می کنم با آقای فضلی در زمینه یاد گیری نرم افزار صحبت کنید . 
۱۳۹۶/۱۱/۱۵ ۱۷:۲۱

lilimz
lilimz
عضو عادی
سلام آقای فضلی
من برای کارم احتیاج دارم که well cost رو یاد بگیرم. ممکنه راهنمایی بفرمایید
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۰۸:۳۳

12265
0