refinaryrig
تنها ۳ روز و ۱۸ ساعت و ۹ دقیقه تا پایان تخفیفات نوروزی
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

بزرگترین برنده و بازنده نفت 40 دلاری


۰ ۵۰۰ ۳ ۱۳۹۳/۱۰/۱۹ ۰۷:۱۵

___________________________
آکسفورداکونومیک با بررسی تاثیر قیمت پایین نفت بر اقتصاد 45 کشور بزرگترین برنده و بازنده نفت را با احتمال سقوط نفت به 40 دلار اعلام کرد.
ای‌بی سی نیوز، طی گزارشی با طرح این موضوع که کدام کشور با افت قیمت نفت به بشکه‌ای 40 بیشترین سود را خواهد کرد اضافه کرده است بر اساس گزارش اکسفورد اکونومیک کشور فیلیپین بیشترین سود را از افت قیمت نفت خواهد کرد. با سقوط قیمت نفت به بشکه‌ای 40 دلار اقتصاد فیلیپین به طور متوسط 7.6 درصد طی دو سال آینده رشد خواهد کرد.
اکسفورد اکونومیک اعلام کرده است: هر چقدر قیمت نفت پایین برود سود کشور فیلیپین که دارای سریعترین اقتصاد در حال رشد است بیشتر خواهد شداین گزارش تاثیر کاهش قیمت نفت روی 45 کشور با اقتصاد بزرگ جهان بررسی شده است.در این گزارش به وضوح اشاره نشده است که چرا افت قیمت نفت باعث رشد اقتصاد فیلیپین خواهد شد.در گزارش آکسفوردتصریح شده است که کاهش قیمت نفت هزینه زندگی کشورهای با اقتصاد بزرگ را کمتر کرده و باعث ایجاد اشتغال می‌شود و نیز نرخ تورم را در این کشورها کاهش میدهد.*قیمت نفت در سال جاری و سال 2019مطالعات آکسفورد اکونومیک که در ماه دسامبر منتشرشد حاکی از پیش‌بینی افت قیمت نفت به بشکه‌ای 20 دلار بود و پیش‌بینی قیمت 64 دلار برای سال 2015 و 96 دلار برای سال 2019 را کرد.در سناریوی اکونومیک اکسفورد، تولید ناخالص داخلی دنیا یک دهم درصد در سال 2015 افزایش می‌یابد که این رقم 4 دهم درصد بالاتر از خط مبنا در سال 2017 است.این گزارش تاکید کرده است در صورتی که قیمت نفت افزایش یابد باعث باز توزیع ثروت بین مصرف کنندگان و تولید کنندگان خواهد شد و باافزایش دوباره هزینه‌ها بخشی از این درآمد دوباره به سمت تولید کنندگان نفت سرازیر خواهد شددر بین کشورهای با اقتصاد پیشرفته هونگ کونگ باید برنده کاهش قیمت نفت باید باشد که تولید ناخالص داخلی این کشور 6 دهم درصد بالاتر خواهد رفت.*روسیه بزرگترین بازنده کاهش قیمت نفتضمن اینکه در گزارش آکسفورد اکونومیک تاکید شده است که روسیه بزرگترین بازنده در صورت سقوط نفت به قیمت بشکه‌ای 40 دلار خوا هد بود. در این صورت رشد اقتصادی روسیه به منفی 2.5 درصد طی دوسال اخیر خواهد رسید که در این صورت حتی مسائل دیگر اقتصاد روسیه را نیز پوشش نخواهد داد.به هر حال با افزایش عرضه بیشتر از سوی روسیه و نیز عدم کاهش تولید از سوی اوپک همچنین نبود علایم رشد در اقتصادهای اصلی اروپا و آسیا نشانه‌هایی از افزایش قیمت نفت فعلا وجودندارد.طی روزهای گذشته میزان ذخایر نفت آمریکا به طرز شگفت آوری پایین آمد و به 3.1 میلیون بشکه رسید از سوی دیگر رشد اقتصادی آمریکا در 4 ماهه پایانی سال 2014 بسیار خوب پیش بینی شده است اما با این حال تحلیلگران پیش بینی از قیمت نفت در آینده را دشوار می‌دانند.*پیش‌بینی قیمت نفت در روزهای آیندهبا این حال یک تحلیل‌گر فیلیپینی به نام دانیل آنگ نوشت: آمارها نشان می‌دهد که بعید است قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا به بیش از 50 دلار و نفت برنت به بیش از 53 دلار برسد.

kordi_meisam
عضو عادی

به اشتراک بگذارید

16099
0