refinaryrig
تنها ۳ روز و ۲۳ ساعت و ۲۹ دقیقه تا پایان تخفیفات نوروزی
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

دانشکده مهندسی نفت دانشگاه امیرکبیر


۰ ۲۵۴۲ ۰ ۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۰۴:۱۰
معرفی دانشکده:

نفت یکی از مهمترين و اساسي ترين كالاهاي اقتصادي جهان امروز است. از اين رو با توجه به اینکه کشور عزیزمان دارای منابع عظیم نفت و گاز است سياست گذاري در اين بخش به نوعي تعيين خط مشي سياست ملي به شمار مي رود. چشم انداز آينده اقتصاد جهان نشانگر افزايش قابل توجه تقاضاي انرژي است كه در رأس آن نفت و گاز به علت وسعت حوزه فعاليت نقش اساسي دارند. بدين منظور لازم است در تنظيم سياست هاي داخلي، اولويتي ويژه به توسعه سرمايه گذاري نيروي انساني متخصص در بخش بالادستي نفت داده شود.
 
    دانشكده مهندسی نفت دانشگاه صنعتی اميرکبير در سال 1381 با كمك و مساعدت رؤساي وقت دانشگاه و مسئولين شركت ملي نفت ايران و با توجه به نياز صنعت  نفت کشور به کارشناسان بخش بالادستی مجوز تاسیس را از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري كسب نمود كه پس از دانشگاه صنعت نفت کامل ترین مجموعه مهندسي نفت كشور مي باشد و از اين لحاظ شركت ملي نفت ايران ساخت بخشی از ساختمان دانشكده و تجهيز آزمايشگاه هاي تخصصي را مورد حمايت قرار داد به نحوي كه تاكنون بالغ بر سه ميليارد و صد ميليون ريال و بيش از پنج ميليون دلار به اين دانشكده تخصيص داده شده است.

تاریخچه دانشکده:

 اين دانشكده در سال 1381 با كمك و مساعدت رؤساي وقت دانشگاه و مسئولين شركت ملي نفت ايران مجوز ايجاد را از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري كسب نمود كه پس از دانشگاه صنعت نفت دومين مجموعه كامل مهندسي نفت كشور مي باشد و از اين لحاظ شركت ملي نفت ايران ساخت دانشكده و تجهيز آزمايشگاه هاي تخصصي را مورد حمايت كامل قرار داد به نحوي كه تاكنون بالغ بر سه ميليارد و صد ميليون ريال و بيش ازسه ميليون دلار به اين دانشكده تخصيص داده شده است.
 


 

sajjadsjon
عضو فعال

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

7232
0