refinaryrig
تنها ۳ روز و ۴ ساعت و ۴۹ دقیقه تا پایان تخفیفات نوروزی
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

دانشگاه های برتر دنیا در مهندسی نفت


۰ ۱۵۷۳ ۰ ۱۳۹۶/۰۷/۲۴ ۰۸:۲۲
یک قرن پس از تاسیس نخستین دانشگاه نفت دنیا، هم اکنون هزاران دانشگاه ارایه دهنده رشته مهندسی نفت در سراسر دنیا ساخته شده است. در ادامه با 10 دانشگاه برتر مهندسی نفت دنیا در سال 2015میلادی آشنا می شویم:

1- دانشگاه تگزاس ای اند ام  



  این دانشگاه در سال های اخیر همواره در رتبه های اول و یا دوم برترین دانشگاه های ایالات متحده قرار داشته است. این دانشگاه دارای یک شعبه نیز در قطر است که در سال 2003 میلادی افتتاح شد. امکان تحصیل دختران و پسران در این دانشگاه وجود دارد. علاوه بر ارایه مباحث تخصصی زمین شناسی، دانشجویان باید واحدهای مهندسی عمران، شیمی، سیستم ها و رایانه را نیز پشت سر گذارند.

2-  دانشگاه آدلاید  



این دانشگاه در استرالیا قرار دارد و  علاوه بر واحدهای مهندسی نفت، دانشجویان باید دوره های پژوهش و مدیریت را نیز فرا گیرند.  

3- دانشگاه نیو سوث ولز       



این دانشگاه در کشور استرالیا قرار دارد و از سال ۱۹۵۸ میلادی تاکنون در حال فعالیت آموزشی است. سابقه طولانی این دانشگاه یکی از دلایل استقبال از آن به شمار می رود.  

4-  دانشگاه معدن کلورادو  



این دانشگاه در ایالت کلرادو ایالات متحده قرار دارد. دانش آموختگان این دانشگاه از توانایی فعالیت در میادین سراسر دنیا برخوردار خواهند بود. آموزش فنون رهبری به دانشجویان از ویژگی های این دانشگاه به حساب می آید. تمرکز بر پژوهش، استخدام اساتید متخصص و اجرای کار تیمی در کلاس ها از ویژگی های این دانشگاه به شمار می رود.

5- دانشگاه منچستر  



متقاضیان تحصیل در این دانشگاه باید در آزمون ورودی شرکت کنند. مدرک فارغ التحصیلان این دانشگاه از اعتبار بالایی برخوردار است. گفتنی است مهارت های تجاری و ارتباطات از سرفصل های ارایه شده در این دانشگاه انگلیسی است.     

6- دانشگاه تگزاس



 این دانشگاه در شهر اوستین ایالت تگزاس قرار داشته و از سال ۱۹۳۰ میلادی تاکنون در حال فعالیت می باشد. آموزش های ارایه شده در این دانشگاه از بالاترین سطح علمی در دنیا برخوردار می باشد.

7 - دانشگاه استاوانگر



   این دانشگاه در کشور نروژ قرار دارد. پژو‌هش در مهندسی نفت در کانون فعالیت های این دانشگاه قرار دارد. بسیاری از شرکت های نفتی برای تصمیم گیری در مورد توسعه میادین جدید از مشاوره های تخصصی این دانشگاه به ویژه در خصوص نرخ بازده اقتصادی میادین بهره می گیرند. این دانشگاه در دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس مهندسی نفت پذیرش دانشجو دارد.  

8 - دانشگاه کورتین



این دانشگاه در کورتین قرار دارد و از سطح علمی بالایی برخوردار است. ارایه بخشی از آموزش ها در محل میادین نفتی از امتیازات این دانشگاه به شمار می رود.

9 - دانشگاه تکنولوژی پتروناس



این دانشگاه زیرمجموعه شرکت ملی نفت مالزی (پتروناس) بوده و در مالزی قرار دارد. گفتنی است فارغ التحصیلان این دانشگاه معتبر می توانند از فرصت های شغلی ارایه شده برای فعالیت در پروژه ها استفاده کنند.  

10 - دانشگاه هریوت وات  



  این دانشگاه در انگلستان قرار دارد و از دیرباز مهندسان فارغ التحصیل از این دانشگاه از تخصص شغلی بالایی برخوردار بوده اند.

منبع: عصر نفت

همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

47443
0