refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

سوال بسیار بسیار فوری ..


۰ ۸۳۶ ۲ ۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۰۲:۵۱
سلام به تمامی دانشجویان و اعضا سایت یه مشکلی برام تو کتاب موازنه دیوید هیمل بلاو بوجود آومده که به شرح زیر است اگر کسی می تونه منو راهنمایی کنه :
اگه یادتون باشه یه فرمول برای تبدیل درجه سیلسیوس به فارنهایت وجود داشت ( F = 1.8 C + 32) درسته
حالا یه فرمول دیگه تو هیمل بلاو نوشته هم تو زبان اصلی و هم تو ترجمه که به نظر من طبق فرمول بالا غلط و نتیجه ای عکس آن دارد (C=1.8 #F#)
البته منظور من بجای # همان دلتا می باشد که علامتشو پیدا نکردم .
زیرا اگر فرمول اول رو که به صورت خطی است و به ازای هر مقداری درست است در نظر بگیریم , طبق محاسبات زیر به فرمول عکس بالا یعنی (F=1.8 #C#)خواهیم رسید :
F1 = 1.8 C1 + 32 و F2 = 1.8 C2 + 32 واین دو رابطه را از یکدیگر کم ( تفریق ) کنیم به رابطه ( F2-F1 = 1.8 (C2-C1 خواهیم رسید که F2-F1 و C2-C1  یعنی دلتا سی و دلتا اف .
 حالا اگر کسی می دونه بگه که چرا و به چه علت راه من غلط است و راه رسیدن به فرمول دوم چی ؟
لطفا هرچه زود تر کمکم کنید .... خواخشا ...

gariboys
عضو عادی

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

Milad1991
Milad1991
عضو فعال
  این فرمول (F=1.8 #C#) درسته چون همیشه اختلاف دما در واحد فارنهایت بیشتر از اختلاف دما در واحد سلسیوس است.
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۲۲:۱۸

Kaveh Darmani Shakardasht
Kaveh Darmani Shakardasht
عضو عادی
با سلام . در فرمولی که شما در مورد آن مشکل دارید منظور از F و C همان deltaF و deltaC است .  فرمول  ( F = 1.8 C + 32)   تنها برای تبدیل دمای مثلاً 0C به 32F به کار می رود . به این معنی که به ما می گوید که یک درجه ی خاص در مقیاس سلزیوس ، در مقیاس فارنهایت چند درجه است . اما فرمول دوم که شما در آن مشکل داشتید به این معنی است که اگر شما خط کشی به دست بگیرید و فاصله ی بین دو درجه بندی سلزیوس روی دماسنج را اندازه گیری نمایید و همین کار را نیز برای درجه بندی فارنهایت روی آن انجام دهید ، درخواهید یافت که فاصله ی درجه بندی ( خط های افقی روی دماسنج )‌ سلزیوس 8/5 اُم فاصله ی آنها در مقیاس فارنهایت است .
۱۳۹۳/۰۸/۰۵ ۰۲:۱۶

14716
0