refinaryrig
تنها ۳ روز و ۱۰ ساعت و ۲۴ دقیقه تا پایان تخفیفات نوروزی
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

مته های حفاری


۱ ۱۰۰۶ ۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱ ۰۳:۱۷
در عمليات حفاري يك چاه نفت يا گاز , يكي از مهمترين ابزارها مته مي باشد, زيرا اگر مته بطور درست انتخاب و مورد استفاده قرار بگيرد, مطمئناً در كاهش هزينه چاه مؤثر خواهد بود ضمناً بايد گفت كه نقش مته به تنهايي خود نمي تواند كارساز باشد. گزينش مته با توجه به نوع سازند , نقش هيدروليك مته, سيال حفاري و اعمال صحيح پارامترهاي مكانيكي مانند, وزن روي مته و چرخش از جمله مسائلي هستند كه بايستي با هم و هماهنگ در بكار گيري مته استفاده شوند علاوه بر اين دانش و مهارت و تجربه شخص مهندس ناظر مسئول, در بكارگيري فاكتورهاي فوق الذكر مهم مي باشد. بر طبق برآورد تخميني, هزينه مته هاي استفاده شده در يك چاه حدود 6/1درصد هزينه يك چاه مي باشد ولي بر طبق برآوردهاي عملي كه در دو چاه كوپال در جنوب كشور انجام گرفته, هزينه مته در حدود 3 تا 4 درصد بوده است كه در مقايسه با ساير هزينه ها كم مي باشد و اگر بطور صحيح بتوانيم يك مته را مورد استفاده قرار دهيم در كاهش هزينه ها نقش اساسي خواهد داشت . در حفره هاي اخير ساختارالگوي مته ها و استفاده از آنها بطور كلي تغيير كرده است و مته هاي دگمه اي مخصوص سازند نرم و مته هاي PDC احتمالاً در آينده جايگزين مته هاي دندانه اي و الماس معمولي خواهند شد. بخصوص در ايران از دو نوع مته اخير بصورت آزمايشي استفاده شده است و تقريباً رضايت بخش بوده است. ارزيابي تخميني هزينه در حفر يك چاه از روي منابع اصلي I  pAA  COST STUDY  COMMTTEE  1976  و نيز ارزيابي عملي هزينه در دو چاه كوپال واقع در جنوب ايران در صفحه بعد ارائه شده است تا موضوع ناچيز بودن مته عملاً روشن شود.

 
 
فایل پیوست ۱
نام فایل: مته های حفاری.rar
حجم: 57,11 کیلوبایت
قیمت: رایگان، تعداد دانلود: ۱۰۰
رمز: iran-spe.com

 
راهنمای دانلود
کلیه فایل ها با فرمت rar فشرده شده اند. برای باز کردن این فایل ها در ویندوز به win rar و در اندروید به Easy unrar نیاز دارید. هر چند ممکن است سایر فایل منیجر ها نیز این قابلیت را داشته باشند. رمز بازگشایی فایل ها در صورت نیاز iran-spe.com است.

محسن میهن دوست
مدیران
mohsen.mihandoust

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

amirmohammad1373
amirmohammad1373
عضو عادی
چرا نمیتونم دانلودش کنم
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۰۵:۵۲

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
در پاسخ به نظر امیرمحمد خادمی (amirmohammad1373):مشکل دانلود حل شد
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۲:۵۳

53835
0