refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

راهنمایی درباره رشته مهندسی نفت و مهندسی شیمی


۰ ۱۰۵۳ ۳ ۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۱:۲۸
سلام دوستان
من دانش آموز پیش دانشگاهی ریاضی هستم و سال 94 کنکور میدم
به درس شیمی خیلی علاقه دارم و نمرات شیمی ام هم همیشه بالا بوده.راستش تحقیق که کردم دوتا رشته ی مهندسی شیمی و مهندسی نفت رو بهشون علاقه مند شدم.راجب سختی کار هم مشکلی نمیبینم چون ظرفیتشو توی خودم دیدم.
اما چند تا سوال برای من پیش اومده:
1-آینده شغلی و بازار کار و استخدام کدومش بهتره؟
2- دانشگاه آزاد یا دولتی قبول شدن تاثیری توی استخدامشون داره؟
3-میزان جذب کدوم گرایش مهندسی نفت و مهندسی شیمی بیشتره؟
4-در کل توصیه میکنین توی این دوتا رشته ادامه تحصیل بدم یا نه؟
ممنون میشم راهنماییم کنید.

 

 

 

 

mohsen.k.76
عضو عادی

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

حسن بیدخوری
حسن بیدخوری
عضو غیر فعال


سلام 
ببین دوست عزیز نمرات شیمی شما اگه خوبه به درد مهندسی شیمی نمی خوره چون مهندسی شیمی قسمت اعظمش برگرفته از رشته مکانیک هستش بدین منظور اگه بخوای 
مبنی بر نمرات دروس شیمی رشته انتخاب کنی باید بری رشته های شیمی محض و یا شیمی کاربردی. این از این

ج1. طبعاً چون رشته مهندسی نفت پذیرش کمتری داره استخدام کمتری هم داره (بگذریم از اینکه دانشگاه آزاد قوچان هم نفت داره دیگه) و رشته مهندسی شیمی هم پذیرش بسیار زیادی داره و بازار کارش هم گسترده تره. اما در کل سعی تو بر این بذار دانشگاه خوب قبول شی چون حتی اگر در دانشگاه رده 1 یه رشته داغون هم بخونی برای کار مشکلی نخواهی داشت.(یعنی اولویت انتخاب رشته بر اساس رنکینگ دانشگاه باشه نه رشته)

ج2. خوب فک می کنم جواب این سوالت رو در بالا دادم. بازم بگم من تو بالا اومدم بین سراسری ها تفکیک کردم(درجه یک و دو وسه)،بدین معنی که آزاد که هیچی دیگه البته بی احترامی به بچه های دانشگاه های آزاد نشه(لطفا از غرور بیجا بپرهیزید).
 
سوال 3 ابهام داره منظور از گرایش، گرایش های مهندسی نفت و شیمی هستش یا خود رشته هاشون؟

ج4. درکل به نظر من یه تفکر غلط جا افتاده که دانش آموزان فقط تأکید بر مهندسی قبول شدن دارن(خودم هم قربانی این قضیه هستم، برا همین هیچ علاقه ای به رشته ام ندارم)، ولی در کل اگه علاقه باشه همه چی حل میشه(ولی علاقه باشه ها نه شور) حتی توی سخت ترین رشته ها هم میشه شاخ شد، ولی اگه علاقه نباشه توی آسونترین رشته ها هم ممکنه کم بیاره انسان و مطمئناً به درجات عالیش نمیرسه.
 
۱۳۹۳/۱۰/۱۰ ۱۳:۲۰

mohsen.k.76
mohsen.k.76
عضو عادی
مرسی از پاسختون
راجب جواب سومتون منظورم از گرایش هردو رشته بود...
ینی جذب کدوم گرایش بیشتره؟هم توی مهندسی شیمی هم توی مهندسی نفت.
بعد یه سوال..بازار کار شیمی محض و شیمی کاربردی چجوریه؟فقط واسه تدریس به درد میخوره؟
 
۱۳۹۳/۱۰/۱۰ ۱۴:۴۲

حسن بیدخوری
حسن بیدخوری
عضو غیر فعال

خواهش می کنم
گرایش های نفت به ترتیب موقعیت کاری: حفاری، بهره برداری، مخزن، اکتشاف
گرایش های شیمی هم پرکاربردترینش صنایع گاز هستش، کنترل، جداسازی و.....

بازار کار شیمی محض و شیمی کاربردی: پست کنترل کیفیت تقریباً تمامی کارخانه ها و شرکت های ملی پخش فراورده های نفتی مربوط به دانشجویان فارغ التحصیل این رشته میشه
 تدریس هم میشه(تدریس در تمام مقاطع تحصیلی در صورتی که با مهندسی نمیشه)، تحقیق و پژوهش هم خیلی دستت بازه و کلا خیلی جنبه های کاری داره

و مجدداً بگم که مهمترین فاکتور برای کار دانشگاه رده 1 هستش مثل انواع دانشگاه های سراسری موجود در تهران(حتی با رشته رده متوسط و بلکم یه خورده رو به پایین)
به نظر من الان فقط شما به بهترین رتبه فک کن و ذهنت و مشغول به رشته ات نکن چون بعد از کنکور حسابی وقت داری که تحقیق کنی و به نتیجه درست برسی، فرصت الان و از دست نده، الان فقط با تمام تلاشت برای بهترین نتیجه درس بخون، بعدش که رتبه ات اومد اینجا زیاد هستن که بهت کمک کنن.

 
۱۳۹۳/۱۰/۱۰ ۱۶:۴۴

15924
0