refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

تغییر رشته ارشد


۰ ۸۶۲ ۱ ۱۴۰۰/۰۶/۱۵ ۱۱:۲۶

سلام ، خسته نباشید ، آیا تحصیل در رشته مهندسی نفت در مقطع کارشناسی ارشد برای افرادی که کارشناسی رشته غیر مرتبط با نفت دارند سخت است ؟ بنده شیمی کاربردی میخونم و میخواستم بدونم برای ما فارغ التحصیلان کارشناسی شیمی که دارای پایه ریاضی ضعیف و متوسط هستیم ارشد مهندسی نفت خیلی سخت خواهد بود یا خیر .


hoshang_etemadi
عضو عادی



به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

sina.oli
sina.oli
عضو فعال
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی نفت
سلام.ابتدا غیر از دروس اصلی ارشد باید الزاما از طرف دانشگاه در ترم یک ، سه درس تخصصی پیش نیاز کارشناسی را بخوانید. دوما بستگی به گرایشتان باید درس های پیش نیاز دروس را در ترم ها را بخوانید .برای مثال شما برای درس چاه آزمایی پیشرفته در مقطع ارشد در چارت درسی نیاز به درس مبانی مهندسی مخزن کارشناسی دارید(که در ترم یک برای شما ارائه می شود) اما در کارشناسی یک درس به نام مبانی چاه آزمایی است که بهتر است برای فهمیدن چاه آزمایی پیشرفته این درس را مطالعه نمایید.به طور کلی پیشنهاد میکنم تمام دروس تخصصی در مقطع کارشناسی در گرایش مد نظر را بخوانید چون حتی بین دروس غیر پیش نیاز ارتباط وجود دارد.
مثلا از دروس اصلی کارشناسی هم دو درس خواص سنگ های مخزن و خواص سیالات مخزن در هر گرایشی ، حتما باید کامل یاد بگیرید.
به نظر من از کتاب های راهیان نفت ، جزوه های (کامل )منابع کنکور و منابع پیشنهادی اساتید دانشگاه می توانید استفاده کنید هم برای دروس ارشد و هم کارشناسی.اگر این کارها انجام بدید مشکلی نخواهید داشت.
اگر سوال دیگری دارید، خوشحال می شوم پاسخ دهم.
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۰۹:۳۴

74180
0