refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

بررسی آزمایشگاهی و میدانی رفتار سازندهای شیلی میادین نفت و گاز مناطق نفتخیز جنوب در م


۰ ۶۷۷ ۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ ۰۱:۰۶
بررسي آزمايشگاهي و ميداني رفتار سازندهاي شيلي مياديننفت و گاز مناطق نفتخيز جنوب در مقابل سيالات حفاري مختلف...--- مشكلات ناشي از ناپايداري سازندهاي شيلي چاههاي ميادين نفت وگاز مناطق نفتخیزجنوب كه باعثتنگي چاه، گيرش لوله ها، تخريب سازند هرزروي گل،فوران چاه، انحراف چاه و كليه مشكلاتي كهبصورت مستقيم يا غير مستقيم برافزايش هزينه هاي حفاري موثر است، محققين را مجبور به طراحيفرمولاسيون سيال مناسب براي حفاري لايه هاي شيلي كرده است كه بتواند مشك لات مذكور را بهحداقل رسانده و به محيط زيست كمترين آسيب را برساند، كه بايد براي اين گل دانسيته، افت صافي وخواص جلوگيري كننده از حساسيت لايه هاي شيلي مورد نظر قرار گيرد تا هزينه هاي تحميلي ناشياز عوامل فوق به حداقل برسد.اگنه مكانيزم ناپايداري شيل ها در م استفاده از سيالات پايه آبي بدين صورت است كه آب خارج شدهازساختار گل موجب هيدراته شدن شيل ها و افزايش فشار منفذي مي شود كه در نتيجه تورم و تخريبشيل ها را در پي دارد و اين در حالي است كه حتي استفاده از سيستم هاي گل پايه آبي محتوي كلرايدپتاسيم با وجود تامين كاتيون پتاسيم بازدارنده به تنهايي قابليت پايداري شيل ها را نخواهد داشت.در اين طرح پژوهشي با استفاده از مطالعات آزمايشگاهي و داده هاي ميداني اقدام به بررسي رفتارشيل هاي آسماري و بنگستان ميادين اهواز، آبتيمور و مارون هنگام قرار گرفتن در معرض انواع مختل فگل هاي پايه آبي و روغني نموده و ميزان تاثير گل هاي مذكور بر انواع شيل ها مورد مطالعه قرار گرفته است.
فایل پیوست ۱
نام فایل: 34.rar
حجم: 263,22 کیلوبایت
قیمت: رایگان، تعداد دانلود: ۱۶
رمز: iran-spe.com

 
راهنمای دانلود
کلیه فایل ها با فرمت rar فشرده شده اند. برای باز کردن این فایل ها در ویندوز به win rar و در اندروید به Easy unrar نیاز دارید. هر چند ممکن است سایر فایل منیجر ها نیز این قابلیت را داشته باشند. رمز بازگشایی فایل ها در صورت نیاز iran-spe.com است.

محسن میهن دوست
مدیران
mohsen.mihandoust

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

55661
0