refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

رفع مشکلات حفاری و دست یافتن به لوله جداری تولیدی با قطر بالا با استفاده از لوله آستر


۰ ۹۳۸ ۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ ۰۱:۲۵
رفع مشكلات حفاري و دست يافتن به لوله جداري توليدي با قطر
بالا با استفاده از لوله آستري موقت قابل انبساط...---در حفاري يك چاه، ممكن است با مشكلات عديده اي از قبيل سازندهايپر فشار و كم فشار، سازند هاي شلي، سازند هاي تركدار، سازندهاي ناپايدار و ... مواجه شويم و پس ازحفاري هر كدام از اين سازندهاي مشكل ساز، مجبور هستيم يك رشته لوله جداري يا نهايتاً يك رشتهلوله آستري برانيم. نتيجه اين كار مستلزم تقبل مخارج زياد لوله جداري و آستري مي باشد.همچنين ازچاه خود يك تلسكوپ ساخته ايم كه قطر نهايي آن بسيار كوچك است و نمي توانيم بهره برداري مناسبی از چاه داشته باشیم. لوله آستری موقت عبارت است از یک قطعه لوله قابل انبساط کهپس از حفاري قسمت مشكل ساز چاه، درون چاه رانده مي شود، سپس به راحتي توسط ابزار گردشيمنبسط شده و به ديواره چاه مي چسبد، سپس سيمان كاري شده و پس از آن ادامه حفاري با هماناندازه مته قبلي ادامه مي يابد. يعني بدون اينكه قطر چاه را كوچكتر كرده باشيم، منطقه مشكل سازچاه را ايزوله كرده و به حفاري ادامه داده ايم و نهايتاً لوله جداري يا آستري توليدي خود را با قطرمناسبتري نصب مي كنيم. در حالي كه اگر مي خواستيم به روش معمول عمل نماييم ميبايست پس ازاتمام حفاري ناحيه مشكل ساز، يك رشته لوله جداري يا آستري برانيم و با يك مته كوچكتر به حفاريادامه دهيم. در اين مقاله تكنولوژي فوق را معرفي نموده، اجزا و مراحل نصب اين سيستم را تشريحكرده و به ذكر چند نمونه استفاده عملي از اين سيستم و نتايج بدست آمده مي پردازيم
فایل پیوست ۱
نام فایل: 38.rar
حجم: 293,96 کیلوبایت
قیمت: رایگان، تعداد دانلود: ۴۳
رمز: iran-spe.com
راهنمای دانلود
کلیه فایل ها با فرمت rar فشرده شده اند. برای باز کردن این فایل ها در ویندوز به win rar و در اندروید به Easy unrar نیاز دارید. هر چند ممکن است سایر فایل منیجر ها نیز این قابلیت را داشته باشند. رمز بازگشایی فایل ها در صورت نیاز iran-spe.com است.

محسن میهن دوست
مدیران
mohsen.mihandoust

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

علي شجاعي
علي شجاعي
عضو عادی
با سلام من با گوشی اندرویدی نمی تونم دانلودش کنم easy unrar هم نصب کردم
۱۳۹۷/۱۱/۲۸ ۰۸:۵۳

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
در پاسخ به نظر علي شجاعي:سلام با کامپیوتر امتحان کنید. بعضی rar ها در گوشی باز نمیشوند.
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۰۴:۰۷

55684
0