refinaryrig
تنها ۳ روز و ۷ ساعت و ۲۹ دقیقه تا پایان تخفیفات نوروزی
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

5 شرکت برتر نفت و گاز جهان: 2019


۰ ۱۰۷۰ ۰ ۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۰۲:۳۶

1.سینوپک

درآمد 2018: 377 میلیارد دلار

مالکیت: متعلق به دولت

ملیت: چین

درآمد خالص 2018: 9.1 میلیارد دلار

بشکه 2018 در روز: 4.88 میلیون

در سال 1998 از شرکت پتروشیمی چین سابق تاسیس شد ، گروه فوق العاده بزرگ نفت و پتروشیمی در درجه اول در زمینه اکتشاف و تولید ، پالایش ، بازاریابی و توضیع متمرکز شد.

بزگترین شرکت در این لیست با درآمد سالیانه 377 میلیون دلار ، sinopec ،یک شرکت دولتی نفت چینی مستقر در پکن است . این شرکت با کاوش و حفاری در سرزمین های آفریقا دارایی های خود را به طور قابل توجهی گسترش داده و زمینه اصلی چین را دد این قاره فراهم کرده . درواقع ، سازمان های نفت و گاز چینی اکنون در بیش از 20 کشور آفریقایی فعالیت میکنند.

            ......................................

2.سعودی آرامکو

درآمد 2018: 359.9 میلیارد دلار

مالکیت: متعلق به دولت

ملیت: عربستان سعودی

درآمد خالص: 111.1 میلیارد دلار

بشکه 2018 در روز: 13.6 میلیون دلار

عربستان سعودی آرامکو شرکت ملی نفت عربستان است که با فعالبت در بخشهای بالا دست و پایین دست فعالیت های گسترده ایی را در زمینه تولید ، اکتشاف ، پتدوشیمی ، پالایش ، بازار یابی و حمل و نقل بین المللی انجام میدهد.

سعودی آرامکو نه تنها سودآور ترین شرکت نفتی جهان است بلکه با حاشیه زیاد سودآور ترین شرکت جهان در سال 2018 است که با اختلاف زیاد از دومین شرکت سود آور اپل قرار دارد.

تاریخچه آرامکو به سال 1933بر میگردد که توافق نامه اعطای نفت بین عربستان سعودی و شرکت استاندار نفت امضا شد. در طی سالیان متمادی عربستان سعودی سهام خود را افزایش داد تا جایی که در سال 1988 هنگامی که کنترل کامل این شرکت را در دست گرفت نام آن را از آرامکو (شرکت نفتی عربستان آمرکایی) به عربستان آرامکو( شرکت نفت عربستان سعودی) تغییر داد.

با وجود موفقیت های آشکار ، سرمایه گذاران همچنان نگران روابط فطری سعووی آرامکو با KSA هستند. بر خلاف سایر شرکت ها اقتصاد آن به یک کشور واحد گره خورده است پس عملا KSA میتواند از طریق مالیات ، تعیین سطح تولید ، سود سهام و همچنین تحولات غیر مستقیم ژئوپلیتیک بر عربستان سعودی تاثییر بگذارد

                   .....................................

3.شرکت ملی نفت چین

درآمد 2018: 324 میلیارد دلار

مالکیت: متعلق به دولت چین

ملیت: چین

درآمد خالص 2018 :5.4 میلیارد دلار

بشکه 2018 در روز: 1.9 میلیون

شرکت ملی نفت چین که در سال 1988 تاسیس شد و سلف وزارت صنعت نفت حمهوری خلق چین است ، یک شرکت دولتی نفت و گاز است که دارای عملکرد های اداری دولتی است.

با آزادسازی تجارت در چین و رونق اقتصادی ابتدا در سال 1993 CNPC،ناشی از آن صادرات نفت را آغاز کرد و در زمینه توسعه میادین نفتی در خارج از کشور مشغول به کار شد. ،پتروچینا ، و اینکه چهارمین شرکت بزرگ جهان است که در حال حاضر به ثبت رسیده و در حال حاضر حدود دو سوم تولید نفت و گاز چین را به خود اختصاص داده.

                   ..................................

4. شل رویال هلندی

در آمد 2018: 322 میلیارد دلار

مالکیت: شرکت محمدو عمومی

ملیت: بریتانیا و هلند و بازدید کنندگان

در آمد خالص 2018: 23.9 میلیارد دلار

بشکه 2018 در روز: 3.7 میلیون

این سوپرماژور که بیشتر با نام شل شناخته میشود در سال 1907 به دنبال ادغام شرکت شل و شرکت حمل و نقلRoyal Dutch Petroleum با مسولئت محدود"shell" و نقل و بازرگانی انگلیس تاسیس شد.

شل به لطف آرم متمایز و و بسیاری از ایستگاه های خدمات شرکت فرعی شرکت نفت یکی از شناخته ترین شرکت های نفت و گاز در جهان است. پدر بنیان گذار آن در ابتدا شغلی برای فروش صدف های سفالی برای کلکسیونر ها ایجاد کرده بود.

                    ................................

5.BP

درآمد2018: 303.7 میلیارد دلار

مالکیت: شرکت محدود عمومی

ملیت:انگلیس

درآمد خالص 2018: 9.58 میلیارد دلار

بشکه در روز 2018: 4.1 میلیون

شرکت نفت انگلیس و فارسی در سال 1909تشکیل شد. که خود زیر مجموعه شرکت نفت برمه است. بعدا دوزاره به شرکت نفت انگلیس واگذار شد 11 سالBP و سپس این شرکت برای اولین بار در دریای شمال به نفت حمله کرد با تشکر از 20000 ایستگاه خدناتی BPیکی از شناخته ترین شرکت های نفت و گاز جهان است.

از دیگر ادغام مالکیت قابل توجه پس از خصوصی سازی آن در 1979 میتوانARCO در سال 1987 و AMOCO در سال 1998 و Burmah Castrol در سال 2000 اشاره کرد به یکی از شرکت های نفتی در جهان تبدیل شد.

این شرکت در سال 2001 به فعالیت خود ادانه داد و لوگوی سپر سبز خود را به نفع نماد هیلوس جهت داد _ طراحی شده برای نمایش این رویداد در تمام اشکال آن . این شرکت همچنان شعار Beyond petroleum را اتخاذ نمود تمرکز آنها برا اوناع انرژی و تاکید آنها بر آینده کربن پایین .

           ............................................

 

 

 

 

 

 


mobin_kh
عضو فعال
دانشجو

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

68503
0