refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

وظایف کلیدی و ضروری حفاری چاههای نفت (بخش پنجم)


۰ ۶۷۲ ۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱ ۰۱:۵۴
چنانچه مقدار جریان چاه بسیار کم و ضعیف باشد، باید در زمان جریان ثانویه به اندازه کافی به چاه فرصت داده شود تا تراوشات سازند به نمونه گیر برسند.  در این حالت می توان ابزار ساق مته را  از چاه خارج نمود. قبل از شروع آزمایش باید حجم دقیق گل موجود در مخازن مشخص گردد.  هرگونه تغییر حجمی در سیستم گل در هنگام آزمایش باید گزارش شود. حداکثر زمانیکه ابزار ساق مته را می توان در چاه نگهداشت در نظر داشته باشید.در صورت امکان فشار مخزن و میزان نمک سیال سازند را قبل از شروع لایه آزمایی تخمین بزنید.  قبل از خارج کردن مته از چاه برای انجام لایه آزمایی از تمیز بودن کامل چاه مطمئن شوید.  در صورت استفاده از گل سبک در حفاری سازند از پیل غلیظ برای بهتر تمیز شدن چاه قبل از خارج کردن لوله ها استفاده شود. در صورت مشاهده کشش (Drag) در لوله ها هنگام خارج شدن از چاه، پیمایش کوتاه در چاه انجام شود تا شرایط چاه مناسب گردد.

 
فایل پیوست ۱
نام فایل: بخش5.rar
حجم: 61,24 کیلوبایت
قیمت: رایگان، تعداد دانلود: ۲۵
رمز: iran-spe.com


 

 
راهنمای دانلود
کلیه فایل ها با فرمت rar فشرده شده اند. برای باز کردن این فایل ها در ویندوز به win rar و در اندروید به Easy unrar نیاز دارید. هر چند ممکن است سایر فایل منیجر ها نیز این قابلیت را داشته باشند. رمز بازگشایی فایل ها در صورت نیاز iran-spe.com است.

محسن میهن دوست
مدیران
mohsen.mihandoust

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

53829
0