refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

انیمیشن نمودار گیری-لاترولاگ


۰ ۱۶۵۶ ۴ ۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۰۱:۲۹
سلام دوستان انیمیشین زیر مربوط به نمودار گیری لاترولاگ یکی از متد های نمودارگیری می باشد.قبلش به دلیل اینکه برخی از دوستان درس نمودارگیری رو در کارشناسی پاس نکردند راجبه نمودارگیری مختصر توضیحی بدم برای یادآوری خود من هم بد نیست.....

در طي حفاري گرفتن مغزه از سنگ‌هاي موردنظر معمولاً وقت‌گير و مستلزم مخارج زيادي است. خرده‌هاي سنگي به دست آمده از حفاري نيز به دليل كوچك‌بودن، مخلوط بودن با هم و شستگي به وسيله سيال حفاري، اغلب در تفسير مورد اطمينان نيستند. به اين دليل اطلاعات كمي از خواص فيزيكي اوليه سازندهايي كه از آن مشتق شده‌اند، در اختيار قرار مي‌دهند. نمودارهاي ژئوفيزيكي كمك بزرگي براي حل اين مشكل و كسب اطلاعات بيشتر از فواصل حفاري شده مي‌باشد. از اهداف مهم نمودارگيري (Well Logging) تهيه يك سري اطلاعات درجا از مخزن است. پارامترهاي مهم قابل دستيابي از اطلاعات نمودار عبارتند از: تخلخل، نسبت اشباع‌ آب و نفت، ضخامت زون توليد (net pay thickness)، ليتولوژي و تراوايي.ابزار نمودارگيري، سوند (sonde) ناميده مي‌شود كه در واقع، محفظه استوانه‌اي فلزي است كه توسط يك كابل غلاف‌دار به درون چاه فرستاده مي‌شود 
 اطلاعات به دست آمده از نمودارگيري عموماً روي كاغذ يا روي نوار مغناطيسي و به صورت رقومي ثبت مي‌گردد. در كارهاي صحرايي يك كاميون مخصوص كه كابل نمودارگيري شامل منبع انرژي، ثبت كننده‌ها و تجهيزات كمكي را حمل مي‌كن، برسر چاه آورده مي‌شود. در سوندها به طور معمول چندين ابزار نمودارگيري به طور همزمان به درون چاه فرستاده مي‌شوند، اين سبب مي‌گردد كه تعداد مراحل انجام نمودارگيري كاهش يابد.
   نمودارها را بنا به ابزار و اساس مورد استفاده به انواع مختلفي نظير الكتريكي (electrical)، راديواكتيو (nuclear)، صوتي (acoustic) و مكانيكي (mechanical) تقسيم‌بندي مي‌كنند.
انواع نگار‌ها(یا نمودار ها)

1 نگارهاي الكتريكي
2 نگارهاي هسته‌اي
3 نگارهاي صوتي
4 نگارهاي الكترومغناطيسي
5 نگار دماسنجي
6 نگار شيب سنجي
7 نگار تصويرساز
8 تكنيك‌هاي جديد چاه‌نگاري

لاترولاگ جزء نمودارهای الکتریکی است

 


 

 

 

 


فایل پیوست ۱
نام فایل: 870 1374612960 1
حجم: 1000 بایت
قیمت: رایگان، تعداد دانلود: ۲۳
رمز: iran-spe.com
راهنمای دانلود
کلیه فایل ها با فرمت rar فشرده شده اند. برای باز کردن این فایل ها در ویندوز به win rar و در اندروید به Easy unrar نیاز دارید. هر چند ممکن است سایر فایل منیجر ها نیز این قابلیت را داشته باشند. رمز بازگشایی فایل ها در صورت نیاز iran-spe.com است.

احمد داراب پور
عضو فعال
کارشناس ارشد نمودارگیری از مخازن

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

Milad1991
Milad1991
عضو فعال
سلام فایل زیپش باز نمیشه؟؟؟
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۴:۳۰

دنیا پناهپوری
دنیا پناهپوری
عضو عادی
کارشناسی ارشد مهندسی نفت

باز نشد
 
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۳:۰۹

behzad
behzad
در انتظار تایید مجدد
لطفا فایلشو درست کنین،باز نمیشه.
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۶:۳۶

Mohammad Kordi
Mohammad Kordi
عضو فعال
Petroleum Engineer
راحت دانلود شد اما باز نمیشه لطفا اصلاحش کنید
 
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۲:۳۴

7178
0