refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

تکنولوژی TOP DRIVE چیست ؟


۰ ۳۶۷۹ ۰ ۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۰۶:۲۰
يك TOP DRIVE  ، يك موتور هيدروليكي يا الكتريكي است كه در دكل از دستگاه حفاري آويزان شده است و رشته حفاري و مته راي چرخاند و در فرآيند حقيقي چاه به كار             مي رود .
استفاده از TOP DRIVE   احتياج به حذف KELLY  قديمي و ميز دوار به همراه كاهش كار سخت با دست كاهش  و به مخاطره افتادن پيوسته و مداوم آن كه در روش سنتي وجود داشت مي شود .
براي حفاري پيمانكارها و سازنده ، استفاده از تكنولوژي TOP DRIVE براي افزايش بهره دهي عمليات خيلي موثر است .
TOP DRIVE  
جمع و جور سبك است
در كمتر از 24 ساعت مونتاژ مي شود
براي مقايسه با يك سيستم حفاري قديمي با KELLY و هرزگرد و ميز دوار و غيره ، حفاري ايستاده با حفاري به صورت تندو سبك به همراه ايمني بيشتر كاركنان است . و ماشين وزن تمام رشته و عمليات بالا بري نرمال در حاليكه  به قرقره متحرك متصل شده است حمايت مي كند .
جريان گل را به درستي با هرزگرد كامل و چرخش رشته هاي حفاري را با هر سرعتي امكان پذير مي سازد . گيربكس با همراه هرزگرد و لوله شستشو بر چرخش و گردش پا يا طراحي شده است . شفت اصلي به صورتي طراحي شده كه وزن معلق كننده اهرم بندي را به شفت اصلي منتقل شده نياز به بندكشيدن بار در مسير وزن اصلي را برطرف كرده است . و داراي يك IBOP در قسمت است كه با يك سليندر هوا به كار مي افتد و داراي عمل كننده دستي و راه دور است .
و يك سيستم متعادل كننده معكوس با توان هرزگردي براي مانع از رسيدن آسيب به اتصالات در مدت گردش را دارد .
و سيستم شامل يك وزنه متعادل كننده شاهكاري است .
مجموعه لوله گذار اجازه متصل شدن به بالابر را به حركت به جهت عقب و جلو را در مدت حفاري مي دهد مي تواند 360ْ بچرخد .
آچار ترك اجازه بستن و باز كردن لوله هاي حفاري را مي دهد . 

 

amiry4545
عضو فعال

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

16639
0