refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

واحد های پروسسینگ در پالایشگاه (واحد 146 )


۰ ۱۴۴۹ ۰ ۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۰۷:۴۸
واحد146          (UNIT 146)
 
:Chemical  Storage  Tanks(مخازن ذخيره‌سازي )

واحد تانكهاي ذخيرة مواد شيميايي شامل 6 مخزن است كه مواد شيميايي خريداري شده را ذخيره نموده و در صورت نياز واحدهاي پروسس و واحدهاي پشتيباني اين مواد را به واحدهاي مزبور ارسال مي كند و همچنين يك مخزن نيز محصول داي سولفايد (D.S.O) واحد 114 را ذخيره نموده تا به فروش برسد و يا در Burn Pit سوزانده شود.
مواد شيميايي ذخيره شده و همچنين مشخصات تانكهاي ذخيره به شرح زير مي باشد:
1.تانك ذخيره MDEA (متيل دي اتانول آمين) اين تانك از نوع سقف ثابت و به ظرفيت  m380 متر مكعب مي باشد كه مجهز به سيستم .Blankettingبه وسيله نيتروژن جهت جلوگيري از Degrade شدن آمين در مجاورت هواست.
Level.Transmitter به كار رفته در اين مخزن از نوع Bubbling مي باشد كه با نيتروژن كار مي كند پمپ تخليه آمين از Truck و نيز ارسال آمين به واحدهاي 101 و 102 به ظرفيت m3/hr 8 مي باشد. آمين خروجي از پمپ پس از فيلتر شدن به واحدهاي مزبور فرستاده مي شود. از آنجا كه ويسكوزيته آمين در دماي زير  0C 20 از .CP 100 فراتر مي رود ، يك عدد كويل بخار در داخل تانك تعبيه شده است تا دماي آمين را در هنگام ارسال بالاي 0C 20 نگه دارد.
2.تانك ذخيره MEG (مونواتيلن گلايكول)
اين تانك نيز همانند تانك آمين مجهز به سيستم Blanketting و داراي پمپ ارسال و تخليه به ظرفيت  m3/hr 8 مي باشد كه گلايكول مورد نياز واحد 102 را كه جهت جلوگيري از تشكيل هيدرات به خطوط گاز ورودي تزريق مي گردد، تأمين مي كند لازم به ذكر است كه MEG ذخيره شده در تانك به وسيله Cold Condensate %70 رقيق ميشود و همچنين ظرفيت تانك MEG m350 مي باشد.
3.تانك ذخيره TEG
ظرفيت تانك TEG ، m3100 مي باشد كه يك عدد پمپ به ظرفيت m38 ، TEG را با درجه خلوص بالاي %99 به واحد 104 ارسال مي كند. لازم به ذكر است كه TEG بعنوان جاذب آب مورد استفاده قرار مي گيرد.
4.مخزن ذخيره متانول
متانول كه جهت جلوگيري از تشكيل هيدرات قبل از سردسازي در واحد  105 به گاز تزريق مي شود. به وسيله يك عدد پمپ به ظرفيت  m3/hr 8  به واحد مزبور پس از عبور از فيلتر المنتي ارسال مي شود. ظرفيت مخزن m350  و همچنين مخزن داراي گاز پوششي محافظ (Blanketting) بافشارBar 1 بار است.
5.مخزن ذخيره سودسوزآور (Caustic Soda)
ظرفيت اين مخزنm3 60 متر مكعب و پمپ تخليه و ارسال سود به ظرفيتm3/hr  20 متر مكعب بر ساعت مي باشد.
سودسوزآور در واحدهاي 109 و 127 و 129 بعنوان تنظيم كننده PH و درواحد 114 بعنوان جدا كننده مركاپتانها با غلظت 40% مورد مصرف قرار مي گيرد از آنجا كه سودسوزآور در دماي زير0C 20  شروع به تشكيل بلور جامد مي كند لذا تخليه خطوط انتقال و همچنين مخزن به گرم كننده برق مجهز مي باشند تا دماي مخزن و مسير انتقال همواره بالاي 0C 40 باشد.
6.مخزن DSO
اين مخزن قابليت ذخيره سازي داي سولفايد توليدي در واحد 114 را تا سقف m3520 داراست. D.S.O ذخيره شده به وسيله يك عدد پمپ به ظرفيت m3/hr 60 به Truck بارگيري مي شود در صورت عدم امكان فروش D.S.O به حوضچه آتش (Burn Pit) فرستاده مي شود تا سوزانده شود.
 

 

liveoil
در انتظار تایید مجدد

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

7524
0