refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

واحد های پروسسینگ در پالایشگاه (واحدهای 142 و 143)


۰ ۱۵۵۷ ۰ ۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۰۷:۳۶
واحد142          (UNIT 142)
 
(حوضچه سوزاندن )Burn  Pit
واحد سوزاندن مايعات نفتي زائد ، جهت جمع آوري و سوزاندن هيدروكربنهاي مايع دور ريز واحدهاي پروسس با ظرفيت m3/h30 به طور ناپيوسته احداث شده است.هيدركربنهاي مايع زائد از واحدهاي پروسسي به وسيله خطوطي به K.O.Drum اين واحد وارد مي شود و سپس به وسيله يك پمپ به حوضچه سوزاندن مايعات نفتي فرستاده مي شود. مايعات نفتي ارسالي به حوضچه به وسيله سوخت گازي فشار بالا اتمايز شده و در مشعل اصلي سوزانده مي شود و همچنين دو مشعل كمكي نيز در پائين مشعل اصلي جهت سوزاندن بهتر اين مايعات تعبيه شده است.جهت خنك نگه داشتن مشعلها  ومحافظت تجهيزات در برابر دماي زياد و همچنين به خاطر كاهش آلودگي هنگام سوزاندن مايعات، آب به وسيله نازلهايي به طور مخروطي اطراف مشعلها پاشيده مي شود.
 

 

 

واحد143          (UNIT 143)
 
(ذخيره‌سازي و صدور مايعات گازي ):Condensate  Storage  &  Export
واحد ذخيره سازي و صادرات مايعات نفتي  شامل سه مخزن بزرگ ذخيرة مايعات نفتي مرغوب و صادراتي از نوع سقف شناور و هر كدام به ظرفيت كاري m368500 مترمكعب و همچنين يك مخزن مايعات نفتي نامرغوب ( Off Spec. :Off Specification)  از نوع سقف ثابت و به ظرفيت m36300 مترمكعب مي باشد. از اين جهت سه تانك بزرگ ذخيره مايعات نفتي  (On Spec.)در نظر گرفته شده است كه در حالت نرمال يكي از تانكها در حال دريافت مايعات از واحد، ديگري درحال تخليه به كشتي و سومي درحالت آماده براي پرشدن ( Stand By ) باشد. مايعات نفتي On Spec. توسط سه عدد پمپ از نوع سانتريفوژ به ظرفيت m3/hr 2000 متر مكعب بر ساعت از طريق خط لوله اي به سمت كشتي ارسال مي شود. مايعات نفتي Off Spec. كه عمدتاً به خاطر بروز مشكل در واحد تثبيت مايعات نفتي از واحد 103 و بعضاً از K.O درام هاي مشعلها (واحد 140) و  نيز واحد 141 به اين ترتيب واحد فرستاده مي شود ، توسط پمپ برگشتي از نوع سانتريفوژ و عمودي به ظرفيت  38 متر مكعب بر ساعت به واحد 103 برگشت داده  مي شود تا مجدداً عمليات تثبيت روي آنها انجام شود.

liveoil
در انتظار تایید مجدد

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

7522
0