refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

واحد های پروسسینگ در پالایشگاه (واحدهای 144 و 145)


۰ ۱۵۸۸ ۰ ۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۰۷:۴۱
واحد144          (UNIT 144)
 
(جامدسازي  گوگرد)Liquid  Sulphur  Storage  &  Solidification
واحدذخيره سازي گوگرد مايع  ، گوگرد مايع حاصله از واحدهاي S.R.U (108) به وسيله خطوطي به تانك ذخيره واحد 144 به ظرفيت m31800 وارد شده تا موقع به كار انداختن بخش گرانول سازي به آن قسمت هدايت شود. لازم به ذكر است كه خطوط انتقال گوگرد مايع و نيز تانك ذخيره به وسيله بخار كه در جدار مياني جريان مي يابد (خطوط دو جداره مي باشند) ، تا دماي گوگرد مايع در حدود 0C 135 حفظ شود.
ظرفيت جامد سازي اين واحد 400 تن در روز گوگرد گرانول شده است كه محصول در دو سيلو هر كدام به ظرفيت 210 تن ذخيره و از آنجا به وسيله كاميون به سمت كشتي ها جهت صادرات ارسال مي شود . گوگرد مايع از تانك ذخيره به مخزن زيرزميني فرستاده مي شود و از آنجا به وسيله دو عدد پمپ عمودي به سمت يك استوانه دوار هدايت مي شود. درون استوانه دوار نازلهايي تعبيه شده است كه وظيفه دانه سازي و ضخيمتر كردن دانه ها را بعهده دارند. تيغه هاي افقي كه در طول استوانه و به فاصله يكنواخت قرار دارند، گوگرد گرانول شده را در حين حركت استوانه به قسمت بالاي استوانه برده تا پس از فروپاشي آنها از سقف به پايين دانه بندي در اندازه هاي استاندارد صورت پذيرد.
گوگرد جامد شده به روش (Gx.Granulation) پس از خروج از استوانه دوار به وسيلة نوار نقاله به سمت جدا كننده هاي درشت و ريز (غربال) هدايت مي شود.دانه هاي درشت به وسيله نوار نقاله به سمت سيلوهاي ذخيره ارسال ميشوند و     دانه هاي نامرغوب و ريز نيز با نوار نقاله اي ديگر به استوانه دوار برگردانده مي شود تا مجدداً عمليات گرانول شدن روي آنها انجام شده و به اندازه هاي استاندارد (بين دو و چهار ميليمتر) برسند.
جهت كنترل دماي استوانه وجلوگيري از خطرات آتش سوزي و همچنين جهت مرطوب نگه داشتن استوانه به منظور بالابردن كيفت دانه ها به وسيله نازلهايي كه جهت آنها برعكس جهت نازلهاي گوگرد مي باشد آب D.M به درون استوانه پاشيده   ميشود.گردو غبار گوگرد نيز به وسيله يك مكنده (Fan) از درون استوانه مكيده ميشود، تا پس از شستشو با آب به مخزن زيرزميني گوگرد ذوب نشده                            (Remelt Sulphur) هدايت شده تا پس از فيلتر شدن مجدداً به سيكل گرانول سازي باز گردد. هواي عاري از ذرات گوگرد نيز مجدداً به محيط بازگردانده مي شود.
مشخصات گوگرد دانه بندي شده:
خلوص :  % 5/99 وزني
رنگ :  زرد درخشنده
مواد آلي : ppm500
H2S  :      ppm 10  و مواد معدني :  ppm 200     اندازه متوسط: 2 تا 4 ميليمتر

واحد145          (UNIT 145)
 
Propane  Storatge  &  Transfering(ذخيره‌سازي پروپان و انتقال آن )
هدف واحد ذخيره سازي پروپان ، ذخيره پروپان و همچنين ارسال آن به واحد 107 و سيكل سردسازي مي باشد. پروپان ارسالي به عنوان مايع سردكننده (Refrigerant) دماي جريان گاز را درواحد105 تا30 -  درجه سانتيگراد كاهش مي دهد تا حداكثر جداسازي مايعات هيدروكربني و مركاپتانها درواحدهاي مزبور انجام شود.
واحد 145 داراي يك مخزن به ظرفيت  m3200  است و همچنين دو عدد پمپ كه يكي جهت تخليه پروپان از Truck و ديگري جهت ارسال پروپان به واحد 107 كه ظرفيت هر دو m3/h 8  مترمكعب بر ساعت مي باشد، مورد استفاده قرار مي گيرند. يك مخزن عمودي خشك كننده كه حاوي Molecular Sieveمي باشد نيز وظيفه خشك كردن پروپان ورودي به مخزن اصلي را بعهده دارد. جنس مخزن ذخيره پروپان و همچنين خطوط انتقال كربن استيل دماي پايين (L.T.C.S) مي باشد چرا كه بايد قادر به تحمل دماي 0C 45- (نقطه جوش پروپان در فشار اتمسفري) را داشته باشد و همچنين يك عدد شير كنترل فشار مخزن را حداكثر تا Bar 5/22 تحمل نموده (فشار بخار پروپان در دماي 0C60) و مازاد بخارات را به خط  Acid  Flare  هدايت مي كند.

liveoil
در انتظار تایید مجدد

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

7523
0