refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

آموزش ویدیویی نرم افزار چاه آزمایی سفیر Saphir


۰ ۵۶۰۸ ۸ ۱۳۹۸/۰۶/۲۰ ۰۷:۱۸

خلاصه:

چاه آزمایی یکی از دروس مهم مهندسی نفت می باشد که می تواند نقشبسیار مهمی را در توصیف و تفسیر مخزن، تولید از چاه ها و ...... ایفا کند. در چاه آزمایی تحلیل رفتار مخزن براساس زمان صورت می گیرد. با توجه به اینکه کار کردن با نرم افزارهای چاه آزمایی مستلزم این است که با چاه آزمایی آشنایی داشته باشیم، باید حداقل های تئوری مباحث چاه آزمایی را بدانیم. امروزه پیشرفت علم و استفاده از رایانه سبب افزایش دقت در تجزیه و تحلیل داده ها شده است که این امر سبب پیدایش نرم افزارهای مختلف چاه آزمایی از جمله ,Saphir , شده است.در این راستا شرکت Kappa نرم افزار چاه آزمایی سفیر را ارائه داد که امروزه این نرم افزار به یکی از پرطرفدارترین نرم افزارهای چاه آزمایی تبدیل شده است.

چاه آزمایی یک وسیله جهت مشخص سازی مخزن و تعیین خواص آن است . البته برای این منظور راه های دیگری از جمله استفاده از مغزه و نمودارهای چاه پیمایی وجود دارد اما این دو روش یک سری مشکلاتی دارند از جمله اینکه مغزه فقط میتواند محدوده ی بسیار کوچکی از مخزن را بررسی کند و خواص مربوط به آن محدوده را بدست آورد و مشخص نیست که در محل های دیگر خواص مخزن اینگونه باشند یا اینکه تراوایی که بوسیله ی مغزه بدست می آید تروایی مطلق است که زیاد کاربرد ندارد و تراوایی مورد نیاز، تراوایی موثر بوده که فقط توسط چاه آزمایی بدست می آید. در مورد نمودار های چاه پیمایی هم همین طور، یعنی مثل مغزه فقط قسمت محدودی از مخزن را بررسی میکند ( البته در ابعاد بزرگ تر نسبت به مغزه). همچنین یک سری از پارامتر ها مثل ضریب پوسته فقط توسط چاه آزمایی قابل دستیابی هستند. شایان ذکر است که در چاه آزمایی با توجه به زمانی که به تست میدهیم مخزن بررسی میشود، یعنی هرچه زمان داده شده بیشتر باشد محدوده ی بیشتری مورد بررسی قرار میگیرد. مزیت دیگری که چاه آزمایی دارد این است که مخزن را در حالت دینامیک بررسی و آنالیز میکند.

 

همچنین برای دانلود فایل نصب پکیج نرم افزاری اکرین (سفیر) اینجا کلیک کنید.

در حال حاضر این آموزش به صورت کلاس آنلاین برگزار می شود و ویدیو های آفلاین دیگر پشتیبانی نمی شوند. برای شرکت در کلاس آنالیز چاه آزمایی با نرم افزار سفیر کلیک کنید.

کسانی که قبلا این آموزش را به صورت ویدیویی خریداری کرده اند می توانند در صورت وجود هر گونه مشکل با مدیریت سایت تماس بگیرند.


جواد فرزانه
در انتظار تایید مجدد



به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

reza.k
reza.k
عضو عادی
با سلام
فایل های بخش 7 و 10 هنگام اکسترکت کردن مشکل دارند.
با تشکر
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۰۶:۵۳

جواد فرزانه
جواد فرزانه
در انتظار تایید مجدد
در پاسخ به نظر رضا (reza.k):سلام
در اسرع وقت، این مشکل رو برطرف میکنیم و لینک جدید برای شما ارسال میشود
با تشکر
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۴:۲۰

reza.k
reza.k
عضو عادی
در پاسخ به نظر جواد فرزانه:سپاسگزارم از لطف شما
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۶:۰۴

جواد فرزانه
جواد فرزانه
در انتظار تایید مجدد
در پاسخ به نظر رضا (reza.k):خواهش میکنم

موفق باشید، در پناه حق
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۶:۴۴

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
در پاسخ به نظر امیر اسماعیل قندهاری (امیر4648):سلام، اختلالات اینترنت هنوز پابرجاست. سرور اصلی حل شده اما سرور دانلود زمانبره. یا اینکه منتظر بمونیم وضعیت کشور بهتر بشه.
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۱۰:۳۴

امیر4648
امیر4648
عضو عادی
در پاسخ به نظر همایون قاسمی:بخش ۹ و ۲۰ دانلود نمیشه
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۱۲:۳۵

Masoud.sh
Masoud.sh
عضو عادی
سلام و عرض ادب این آموزش دانلود نمیشه چیکار باید بکنم؟ ممنونم
۱۳۹۹/۰۸/۲۱ ۱۱:۰۳

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
در پاسخ به نظر مسعود شفیعی (Masoud.sh):لطفا خطوط قرمز رنگ را بخوانید
۱۳۹۹/۰۸/۲۵ ۱۰:۲۸

68697
0