refinaryrig
تنها ۳ روز و ۱۴ ساعت و ۲۹ دقیقه تا پایان تخفیفات نوروزی
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

تغییر رشته از شیمی به مهندسی شیمی یا نفت.کدام گرایش؟


۰ ۵۷۹۰ ۳ ۱۳۹۷/۰۳/۰۲ ۰۲:۵۸

سلام دوستان.من به تازگی عضو شدم

دوتا سوال دارم

من دانشجوی شیمی تهران هستم.رشته تجربی بودم

میخوام ارشد مهندسی شیمی یا نفت بخونم ولی کسی رو پیدا نکردم که این کار رو کرده باشه

دوستانی بودن که مثلا از نرم افزار به قدرت یا فیزیک به مهندسی هسته ای رفتن اما احساس میکنم شرایط برای خواسته ی من فرق میکنه چون اون رشته ها تا حدودی بهم نزدیکترن تا رشته های مدنظر من

بنظر شما همچین امری امکان داره؟جدای از قبولی در کنکور, بعدها مانع از پیشرفتم نمیشه(چه علمی و چه شغلی)؟

مهمترین دلیلم برای تغییر رشته اینه که به طراحی دستگاه ها و در کل مهندسی علاقه م بیشتره تا دروس حفظی و محض(چون پدرم مهندس مکانیکه و شرکت طراحی و ساخت قطعات و ماشین الات داره و پیمانکاری کار میکنه و خودم در بطن کار بودم)

و اینکه خیلی دنبال استخدامی نیستم بیشتر دنبال تاسیس شرکت و پیمانکاریم,بنظر شما برای من مهندسی شیمی بهتره یا نفت و اینکه کدوم گرایش؟

ممنون میشم جوابمو بدید


Soroushshr
عضو عادی

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
سلام
بر خلاف اون چیزی که تصور میشه مهندسی نفت خیلی با شیمی ارتباطی نداره. ممکنه کمی شیمی آلی یا عمومی در پایه مهندسی نفت وجود داشته باشه اما در بخش مهندسی کار عملا این ها کنار میرن. مگر کسانی که روی مواد شیمیایی، پلیمر ها، ادیتیو ها، کوتینگ ها و غیره کار میکنن که اون هم خیلی وارد مسایل محض شیمی نمیشن. اما در مهندسی شیمی این اشتراکات به مراتب بیشتره. بنابراین اگر قصد شما بین نفت و م.شیمی باشه من م. شیمی رو پیشنهاد میکنم ضمن اینکه با اون اهدافی که شما دارید پروژه گیر‌آوردن در نفت خیلی دشواره.اگر بخواین سمت هیات علمی برید باز هم مهندسی شیمی گزینه بهتری به نظر میاد.
موفق باشید
۱۳۹۷/۰۳/۰۲ ۱۹:۲۷

Soroushshr
Soroushshr
عضو عادی
خیلی ممنون بابت پاسختون.در اینده بخاطر لیسانس شیمی داشتن از لحاظ علمی و کاری مانع پیشرفتم نمیشه؟من الان که این تصمیم رو گرفتم برای مهندسی شیمی باید از الان چیکار کنم؟بشینم کتابهای مهندسی شیمی رو بخونم؟کلا چه پلانی رو پیش بگیرم؟
۱۳۹۷/۰۳/۰۲ ۲۱:۱۳

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
بسته به کاری که میخواین انجام بدین میتونه بهتر هم باشه. طبیعتا مهندسین شیمی اندازه شما روی شیمی محض تسلط ندارند.
۱۳۹۷/۰۳/۰۳ ۰۷:۴۰

59129
0