refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

صفحه پیشرفته


۰ ۶۴۸ ۰ ۱۳۹۳/۰۳/۳۰ ۰۳:۱۰
نفت مايع غليظ به رنگ قهوهاي سير يا سبز تيره است كه در لايه هاي بالايي بخش هايي از پوسته كره زمين يافن ميشود .نفت شامل اميزه پيچيده اي از هيدروكربن هايي گوناگون است بيشتر اين هيدروكربن ها از زنجيره  الكان ها هستند.
ريشه واژه نفت از واژه اوستايي{
نپتا}گرفته شده است و اعراب ان را از زبان مادي {نفتا}گرفته شده ودر فرانسه به صورت {naphte} نيز امده است ودر فرانسه وتا قبل از سال1213ميلادي {napte}گفته مي شده كه از واژه لاتين {naphta}برگرفته شده است كه در واژه يوناني {naphtha}به معني روغن شرقي است.
كلمه نفت در زبان انگليسي {
پترا}معادل يوناني واژه سنگ وكلمه {اوليوم}به معني روغن تشكيل شده است.
نفت مايعي است كه از دو عنصر الي هيدروژن و كربن تشكيل شدهاست و مقادير كمي از عناصر اكسيژن ونيتروژن وگوگرد تشكيل شده است.
اولين اثار نفت را ميتوان در چاهي در نزديكي رودخانه تتيس ريل در شمال غرب پنسيلوانيا جستجو كرد.در واقع همان مكاني كه يك شركت سرمايه گذاري با مديريت شخصي به نام ادوين دريك موفق شد براي نخستين بار در
27 اكوست 1859 نفت را در انجا كشف كند پيش از ان به صورت تصادفي نفت در سال1858درپتروليا واقع در استان انتاريوي كاانادا يافت شده بود كه در انجا كارگران مشغول حفر چاه براي اب بودند كه در عمق14 فوتي زمين به مخزني از نفت رسيدند. با سلام خدمت همگي اميدوارم از مطلبم راضي بوده باشد با تشكر
 

 

faezeh.habibi
عضو فعال

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

13139
0