refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

مطالعه موردی مدل ژئومکانیکی اکتشافی 3 بعدی


۰ ۶۲۳ ۰ ۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ۰۳:۳۲

مطالعه موردی مدل ژئومکانیکی اکتشافی 3 بعدی

تعداد کلمات: 12787 - 50 صفحه استاندارد

خلاصه:

هدف از ایجاد مدل ژئومکانیکی اکتشافی 3 بعدی مشخص کردن خواص مکانیکی و وضعیت استرس های زیرسطحی است. مدل ژئومکانیکی حاصل در برنامه توسعه و مدیریت مخزن به کار برده می شود شامل برنامه مسیریابی چاه ،تخمین پایداری دیواره چاه،انتخاب وزن گل در طول حفاری و بهینه سازی استراتژی شبیه سازی و روش های تکمیل چاه می شود. وضعیت استرس زمین به کمک توزیع فضایی خواص الاستیک و مقاومتی ، چارچوب ساختاری ، فشار فضای خالی و استرس های تکتونیکی اعمال شده روی زمین، تعیین می شود. ما از داده های سه بعدی لرزه نگاری استفاده می کنیم تا مدل ساختاری سه بعدی شامل گسل ها را بسازیم و همچنین از وارونگی های سع بعدی لرزه نگاری AVO برای ساختن مدل خواص مکانیکی استفاده می کنیم.فضای مطالعه شامل چندین ساختار گسل مرزی horst و graben می باشد. آنالیزهای مدل ژئومکانیکی نشان می دهد که گسل ها تاثیر عمده ای روی جهت تنش دارند و جهت های افقی تنش می توانند تا 90 درجه نسبت به جهت اولیه خود، تغییر یابند. مشاهدات تغییرات آزیموتی مشخصه های لرزه نگاری مثل ضرایب تغییرات سرعت و یا بازتابش آزیموتی لرزه نگاری برای اثبات جهت های پیش بینی شده تنش های اصلی افقی به خوبی به کار می رود. مدل ژئو مکانیکی همچنین مکان و جهت شکاف های طبیعی را پیش بینی می کند.همانطور که انتظار می رودشکاف های طبیعی عمدتا در زون هایی با تنش برشی زیاد و در راستای جناح بلوک های horst ایجاد می شوند. در نهایت با استفاده از مسیر مشخص چاه و مسیر نظری تقریبی برای چاه می توان نشان داد که جهت های محتمل شکست در دهانه چاه و میزان گسترش آسیب اطراف چاه به خاطر حضور گسل در نزدیکی آن به شدت تغییر می کنند. مدل های ژئو مکانیکی یک بعدی این اثر را پوشش نمی دهند و مدل سع بعدی مورد نیاز است.


فایل پیوست ۱
نام فایل: mem model.pdf
حجم: 6,5 مگابایت
قیمت: رایگان، تعداد دانلود: ۲۰
رمز: iran-spe.com
فایل پیوست غیر رایگان
قیمت بسته: ۴۵۰۰۰ تومان خرید
دانلود بخش ۱ (۱۱۳,۷۲ کیلوبایت)
mem model.docx

راهنمای دانلود
کلیه فایل ها با فرمت rar فشرده شده اند. برای باز کردن این فایل ها در ویندوز به win rar و در اندروید به Easy unrar نیاز دارید. هر چند ممکن است سایر فایل منیجر ها نیز این قابلیت را داشته باشند. رمز بازگشایی فایل ها در صورت نیاز iran-spe.com است.

همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

68272
0