refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

معرفی میدان پارس جنوبی و مارون


۰ ۹۶۴ ۳ ۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۰۹:۵۹
بروپایییین ...............................................

ahangar
عضو عادی

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

رضا فضلی
رضا فضلی
مدیران
مدیر انجمن و شاغل در عملیات حفاری دریایی
سلام
دوستان کسی در مورد میدان پارس جنوبی مطلبی داره؟

Sent from my GT-S6102 using Tapatalk 2

۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۰۹:۱۶

ahangar
ahangar
عضو عادی
 این هم معرفی پارس جنوبی 
دوست عزیز

 

 

میدان نفتی مارون
محل مخزن
مخزن مارون در شمال شرقی شهر اهواز، همجوار با میادین کوپال از شمال و آغاجاری از شرق میباشد. بطور کلی این میدان در قسمت شرقی حوضه عظیم فرو افتادگی دزفول قرار دارد.
 
ابعاد مخزن
میدان مارون به اروند شمال غربی- جنوب شرقی در قسمت غربی تا مرکزی و روند شمال شرقی – جنوب غربی در قسمت انتهای شرقی امتداد یافته و دارای 65 کیلومتر طول و بطور متوسط 7 کیلومتر عرض می باشد. فاصله بین ستیغ مخزن و عمیقترین سطح آب و نفت در سازند آسماری حدود 2000 متر میباشد .
خصوصیات زیر لایه ها در سازند آسماری میدان مارون
زیر لایه 1.00
موقعیت و مشخصات
این زیر لایه قسمت عمده ای از بالای آسماری فوقانی را شامل میشود. روی این زیر لایه بخش یک سازند گچساران (پوش سنگ) قرار دارد و زیر آن زیر لایه 11.00 از بخش قاعده ای آسماری فوقانی قرار دارد.این زیر لایه به عنوان قسمت عمده ای از آسماری فوقانــــــی بــــــا فسیلهـــــــای Borelis Melo - Mean dropsina Iranica مشخص می گردد.
ترکیب سنگ شناسی
قسمت اعظمی از این زیر لایه حدود 70% از جنس دولومیت، آهک دو لومیتی بهمراه تکه هائی از انیدرید میباشد که عمدتاً سنک کربناته آن از نوع ‍Packstone / Grain Stone میباشد. بقیه زیر لایه (30%) از جنس آهک میباشد که عمدتاً Pack Stone و گاهی نیز Wack Stone میباشد. در این زیر لایه گاهی لایه های نازکی از شیل / مارون و ماسه نیز دیده میشوند که لایه های شیلی / مارنی بیشتر در شمال – شمال غربی مخزن و لایه های ماسه ای بیشتر در دماغه شرقی و غربی حضور دارند.
تخلخل
حد تخلخل در این زیر لایه بین 18% - 8% تغییر نشان می دهد . می توان گفت از انتهای غربی به سمت انتهای شرقی درصد تخلخل بهتر میگردد. از طرف دیگر مقدار سنگهای فشرده آهکی در درون این زیر لایه در غرب شمال غربی بیشتر و در شرق – جنوب شرقی کاهش یافته و برعکس درصد لومیتیزاسیون بیشتر می گردد.
 
 
 
 
 
         

 


فایل پیوست ۱
نام فایل: 2108 1379844919 1
حجم: 3,32 مگابایت
قیمت: رایگان، تعداد دانلود: ۳
رمز: iran-spe.com
راهنمای دانلود
کلیه فایل ها با فرمت rar فشرده شده اند. برای باز کردن این فایل ها در ویندوز به win rar و در اندروید به Easy unrar نیاز دارید. هر چند ممکن است سایر فایل منیجر ها نیز این قابلیت را داشته باشند. رمز بازگشایی فایل ها در صورت نیاز iran-spe.com است.
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۳:۵۳

رضا فضلی
رضا فضلی
مدیران
مدیر انجمن و شاغل در عملیات حفاری دریایی
یه عالمه لایک...

Sent from my GT-S6102 using Tapatalk 2

۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۴:۱۳

8310
0