refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

بهبود سرعت حفاری با استفاده از تکنولوژی لیزر


۰ ۱۱۴۴ ۰ ۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۲:۱۲
سلام بچه ها مقاله جالبی بود حتما بخونید زیاد وقتتون رو نمیگیره واسه اطلاعات عمومی و افزایش بار علمی خودتون عالیه

چكيده

استفاده از تكنولوژي هاي جديد در صنعت حفاري چاه هاي نفت و گاز ضروري است . در دهه هاي اخير ،صنعت حفاري پيشرفت هايي داشته است كه از مهم ترين آن ها  مي توان به جايگزيني  حفاري دوراني با حفاري كابلي اشاره كرد . در سال هاي اخير روش هاي جديد متعددي در زمينه حفاري هاي نوين پيشنهاد شده است . يكي از روش هاي قابل قبول كه نظر بسياري از مهندسين را به خود جلب كرده است ،حفاري چاه هاي نفت و گاز با استفاده از تكنولوژي ليزر مي باشد. هر چند آزمايش هاي متعددي  در اين زمينه صورت گرفته ، اما تاكنون اين نوع حفاري به صورت ميداني و عملي انجام نشده است ، زيرا هر تغيير و جايگزيني نيازمند داده ها و اثبات هاي قوي است .
در اين مقاله سعي شده است با استفاده از آزمايش هايي كه براي اولين بار در ايران انجام گرفته به منظور ورود تكنولوژي ليزر به صنعت حفاري داده هاي منطقي  استدلال هاي محكمي ارايه گردد . اين داده ها براساس نوع دستگاه هاي موجود و امكانات محدود در دسترس به دست آمده اند.
با اثر استفاده از تكنولوژي ليزر بر كاهش آلودگي هاي زيست محيطي،مطالبي آورده شده است...........

.
.
.
.
.
.

ادامه در فایل ضمیمه

منبع:www.irexpert.ir
حجم فایل ضمیمه:96kb
 

 


فایل پیوست ۱
نام فایل: 870 1376422908 1
حجم: 78,01 کیلوبایت
قیمت: رایگان، تعداد دانلود: ۸
رمز: iran-spe.com
راهنمای دانلود
کلیه فایل ها با فرمت rar فشرده شده اند. برای باز کردن این فایل ها در ویندوز به win rar و در اندروید به Easy unrar نیاز دارید. هر چند ممکن است سایر فایل منیجر ها نیز این قابلیت را داشته باشند. رمز بازگشایی فایل ها در صورت نیاز iran-spe.com است.

احمد داراب پور
عضو فعال
کارشناس ارشد نمودارگیری از مخازن

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

7622
0