refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

جلوگیری از خوردگی لوله های انتقال سوخت با استفاده از فناوری نانو


۰ ۷۷۵ ۰ ۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۸:۱۷
نويسند‌گان:
[ حميدرضا اكبرزادگان ] -
[ حميد شهبازي ] -

report iconخلاصه مقاله:

تأمين سوخت ، يكي از مسايل اساسي هر كشور بوده و انتقال ارزان و مطمئن آن مساله اي قابل تامل است. از را ههاي سريع ، مطمئن و پيوسته در انتقال مواد سوختي (نفت وگاز) استفاده از لوله كشي است.خطوط انتقال موادسوختي در برخي شرايط لازم است از مناطق شوره زار با خاصيت اسيدي بالا و يا مناطق مرطوب و خورنده عبور كند. اين شرايط باعث خوردگي و فساد تدريجي لوله مي شود.خوردگي يكي از مهمترين عوامل استهلاك قطعات و از معضلات عمده صنعت مي باشد. اثرات ناشي از خوردگي شامل كاهش كيفيت ظاهري قطعات، افزايش هزينه عمليات، نياز جايگزيني تجهيزات و هزينه نگهدارياضافي زيانهايي را براي دست اندر كاران صنايع فراهم آورده است. تحقيقات و بررسي هاي وسيع ، جدي و مستمر به منظور شناسايي راه هاي كاهش و يا جلوگيري از اين فرآيند درطول 50 سال گذشته و همگام با پيشرفت هاي سريع صنايع گوناگون صورت پذيرفته ، به طوريكه با استفاده از اصول و مباني علمي و نتايج حاصله از اين پژوهش ها در تدوين مقررات و روش هاي خاص كنترل يا جلوگيري ازخسارات ناشي از پديده خوردگي اقدامات بسيار سودمندي به عمل و به پيشرفت هاي قابل ملاحظه اي نائل شده اند كه از مهمترين آنها كاربرد فناوري نانو تكنولوژي در اين زمينه بوده است. ما نيز در اين مقاله به روشهاي جلوگيرياز خوردگي با استفاده از فناوري نانو مي پردازيم. روش تحقيق به كاررفته در تهيه و تدوين اين مقاله از نوع توصيفي – تحليلي بوده و در راستاي فراهم نمودن داده ها و اطلاعات مورد نياز از روش كتابخانه اي – اسنادي استفاده شده است

كلمات كليدي:

خوردگي ، فناوري نانو ،كامپوزيت ، فولاد زنگ نزن، نانو روكش ها ، Nh2015metal

فایل پیوست ۱
نام فایل: 3-117
حجم: 170,2 کیلوبایت
قیمت: رایگان، تعداد دانلود: ۲۱
رمز: iran-spe.com
راهنمای دانلود
کلیه فایل ها با فرمت rar فشرده شده اند. برای باز کردن این فایل ها در ویندوز به win rar و در اندروید به Easy unrar نیاز دارید. هر چند ممکن است سایر فایل منیجر ها نیز این قابلیت را داشته باشند. رمز بازگشایی فایل ها در صورت نیاز iran-spe.com است.

Shervin Zavarei
عضو عادی
مدیرعامل زرین نفت، نخبه و مخترع

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

18870
0