refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

مقاله رئولوژی محلول های پلیمر های شرکت پذیر


۰ ۴۷۱ ۰ ۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ۱۱:۳۵

ترجمه فارسی مقاله Rheology of associative polymer solutions

شناسه الکترونیک: doi.org/10.1016/j.cocis.2010.07.007

تعداد کلمات: 9623

چکیده فارسی:

پلیمرهای شرکت پذیر دارای بخش هایی هستند که تمایل به شرکت در حلال های انتخابی دارند. این بخش ها ممکن است به صورت تصادفی در امتداد یک زنجیره توزیع شده باشند یا اینکه به صورت توده هایی گروه بندی شده باشند. شرکت پذیری این دسته از پلیمرها به طور گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته است. موارد مختلفی در پژوهش های پیشین قابل مشاهده می باشد، به عنوان مثال به [1-3] مراجعه شود. یکی از استفاده های اصلی پلیمرهای شرکت پذیر انتقال خصوصیات رئولوژیکی مناسب به محلول ها، مانند افزایش ویسکوزیته، انعقاد محلول (ژل شدگی) و افزایش مقاومت در برابر نیرو های برشی می باشد. در اینجا مروری خواهیم داشت بر پژوهش هایی که اخیرا در زمینه ی خصوصیات رئولوژیکی محلول های حاوی پلیمر شرکت پذیر صورت گرفته است. نحوه ی مرور به صورتی که در ادامه می آید، می باشد. در ابتدا کلیات فرآیند شرکت پذیری در محلول ها و تاثیرات آن بر رئولوژی را یادآوری خواهیم کرد. سپس کارهای انجام شده بر روی رئولوژی پلیمرهایی که شامل توده های شرکت پذیر یگانه می باشند (AB یا ABA که B توده ی شرکت پذیر و A توده ی حلال دوست می باشند) و به دنبال آن پلیمرهای اصطلاحا دو سر عامل دار که شامل توده های شرکت پذیر در قسمت های انتهایی می باشند (BAB) و در پایان رئولوژی پلیمرهایی که دارای تعداد زیادی از گروه های شرکت پذیر می باشند به طوری که این گروه ها در امتداد زنجیره ای توزیع شده اند را مرور خواهیم کرد.

 

چکیده انگلیسی:

Investigations of the rheological properties of associative polymer solutions that appeared over the last 5 years are reviewed. Attention is focused on synthetic polymers containing relatively small solvophobic blocks that associate into dense spherical domains. We distinguish between polymers that contain a single associative group;so-called telechelic polymers that contain two associative groups;and polymers that contain many associative groups.
 


فایل پیوست ۱
نام فایل: chassenieux2011.pdf
حجم: 440 کیلوبایت
قیمت: رایگان، تعداد دانلود: ۶
رمز: iran-spe.com
فایل پیوست غیر رایگان
قیمت بسته: ۳۵۰۰۰ تومان خرید
دانلود بخش ۱ (۳۶۶,۰۷ کیلوبایت)
paper translate.docx

راهنمای دانلود
کلیه فایل ها با فرمت rar فشرده شده اند. برای باز کردن این فایل ها در ویندوز به win rar و در اندروید به Easy unrar نیاز دارید. هر چند ممکن است سایر فایل منیجر ها نیز این قابلیت را داشته باشند. رمز بازگشایی فایل ها در صورت نیاز iran-spe.com است.

همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

68263
0