refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

مهندسی حفاری و نفت و گاز


۰ ۸۸۵ ۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ۱۰:۱۱
سلام بر همگی دوستان یک سوال در درجه اول ایا راسته که شرط سنی را در استخدام نفت افزایش دادن و کردن کارشناسی ۳۰ و ارشدو ۳۵؟ من چون لیسانس مجدد دارم می گیرم و متولده دهه ی ۶۰ هستم ۲۹ سالم هست و مهرماه اولین شروع کلاس دانشگام است و دومین سوالم اینه که برای پیشرفت در این حیطه یک مهندس چه اموزش هایی به غیر از دانشگاه بایید ببینه منظورم مهندسی حفاری نفت و گاز است . برای پیشرفت چه دوره هایی را شما پیشنهاد می کنید ؟ ( دوره های اکادامیک و..‌) من دقیقا سرچ کردم چیزی پیدا نکردم بیشتر دوره های اکادامیک مربوط به میکانیک و شیمی است اما در ارتباط با شغل حفاری نمی دوره دوره هایی مثل پاپینگ و یا طراحی پالایشگاه و... را هم برم یا نه؟؟ شرمنده که با گوشی تایپ می کنم در اخر هم نظر شمارا در ارتباط با استخدامی با شروط که اقای وزیر گذاشتن و باعث تبعیذ و .‌‌ و مسایل اشتغالی جوانان شدن خواستم نظر شمارا هم بدونم که من امیدوار باشم به لحاظ سن در زمینه ی استخدامی در وزارت نفت و یا امیدوار باشم به شرکت های خصوصی و یا رفتن از ایران ؟؟ با تشکر و بازم عذر خواهی می کنم اگر غلط املایی داشتم چون با گوشی دارم تایپ می کنم
 

E-arash
عضو عادی

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

همایون قاسمی
همایون قاسمی
مدیر و موسس
کارشناس ارشد مهندسی نفت
سلام
فارغ از شرایط سنی دل بستن به آزمون استخدامی دولتی در شرایط فعلی مملکت کار درستی نیست. به طور کلی دولت به دنبال کوچک کردن بدنه خودش هست و لزوما به ازای هر یک نفری که بازنشسته میشه قرار نیست یک نفر بیاد سر کار. از طرفی شرکت های خصوصی هم شدیدا تابع قیمت نفت و شرایط سیاسی هستند. قیمت نفت که خودش وابسته به مسایل زیادی هست که اغلب قریب به اتفاق جهانی هستند و خیلی قابل پیش بینی نیستن. این از اقتصادی، اما به لحاظ سیاسی بسیاری از توسعه ها بدلیل امید بستن به IPC به تعویض افتاده، مثلا یک قرارداد با توتال هم بسته شده اما هیچ تاریخ شروعی براش تعیین نشده! حالا اینکه این IPC کی قرار هست اجرا بشه و کم و کیفش چطور هست، برجام چی میشه و ...  الله اعلم.  تنها چیزی که میشه پیش بینی کرد اینه که هر چی جلوتر میریم رقابت داره بیشتر و مشکلات حادتر میشن. البته این صحبت ها به معنی این نیست که صنعت کاملا بسته شده و هیچ خبری دیگه نیست ولی این که ادم یک اینده ثابتی رو بخواد در نظر بگیره و انتظار داشته باشه که همه چیز خیلی با برنامه و بدون مشکل پیش بره اشتباهه.
در مورد دوره ها بخصوص در حفاری باید بگم که قدیم این طور بود که میشد با رشته های غیر مرتبط یا تحصیلات کم به سمت حفاری نفت رفت اون هم به خاطر همون رقابت کم برای تصاحب مشاغل از این دست بود. اما الان کمی اوضاع فرق کرده و بصورت طبیعی چنین چیزی ممکن نیست. در قدیم چنین دوره هایی به افراد مذکور کمک میکرد که بتونن دانش لازم رو بدست بیارن اما به نظر حقیر در وضعیت فعلی که دیگه یک لیسانس تقریبا یک لازمه شده این دوره ها در خلال همون واحد های لیسانس پاس میشه و داشتن گواهینامه این دوره ها تنها به افراد با سابقه کمک میکنه نه به افرادی که تازه میخوان وارد سیستم بشن. برای فردی که تازه ابتدای راهه بیشترین چیزی که توصیه میشه زبان انگلیسی هست.

با ارزوی موفقیت
 
۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ۲۳:۱۸

E-arash
E-arash
عضو عادی
 مرسی مهندس همایون عزیز از بابت نظر و مطالب خوب شما . من کاملا موافق نظر شما هستم البته من مجبوری این راهو می خوام برم هم به خاطر علایق شخصیم است و هم که راهی جز فرار از بی کاری نداشتم هر رشته ای که خواستم برم مثل ام بی ای یا حذف شد یا مثل نرم افزار بازار کار و حقوق خوب نداشت ( نظر شخصی) و یا مورده اقبال و علاقه ی من قرار نگرفت . ام بی ای که می خواستم برم بیشتر دو تا گزینه داشتم یکی برای مهاجرت که بهترین رشته در خارج بود و دیگری در وزارت خانه ها بود که یادم میاد پارس جنوبی سال ۹۱ استخدامی و رشته مدیریت را داشت که می تونستیم با ام بی ای بریم که اون زمان من لیسانس غیر مرتبط درس می خواندم . به هر حال علاقه در هر کاری شرط موفقیعت است و به خصوص دانستن زبانهای بین الملل که خدا را شکر که حد اقلی مقداری انگلیسی بلد هستیم دی . در مورده حفاری هم تا پام به دانشگاه باز نشه نمی تونم دقیق چزی بگم ولی می خوام بگم که اهل تحقیق و پژوهش توی این زمینه هستم به امید خدا انشالاه همه دوستان و و دانشجویان رشته ی نفت و گاز به خواستشان برسن و انانی هم که استخدام هستند موفق باشند بازم ممنون همایون عزیز
۱۳۹۶/۱۲/۱۳ ۰۰:۳۵

57196
0