refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

تکنولوژی فراصوت در ازدیادبرداشت نفت


۰ ۷۶ ۰ ۱۴۰۲/۰۶/۰۴ ۰۴:۵۷

تکنولوژی فراصوت (Ultrasonic Technology) در ازدیاد برداشت نفت (Enhanced Oil Recovery) به‌عنوان یک روش نوین و قابل توجه در صنعت نفت مورد توجه قرار گرفته است. این تکنولوژی برای افزایش بهره‌وری و استخراج نفت از مخازن نفتی به‌کار می‌رود. در زیر توضیحاتی درباره استفاده از تکنولوژی فراصوت در ازدیاد برداشت نفت را ارائه می‌دهم:

1. شکستن جداسازی‌های سطحی: تکنولوژی فراصوت با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا، قادر به شکستن جداسازی‌ها و امولسیون‌های موجود در مخازن نفتی است. این امواج صوتی باعث شکستن و تفکیک چهارچوب های آب و نفت می‌شوند. این عمل باعث افزایش کارایی جداسازی و استخراج نفت می‌شود.

2. افزایش تراوایی مخزن: امواج فراصوتی قادر به افزایش تراوایی مخازن نفتی هستند. با اعمال امواج فراصوتی، خواص فیزیکی مخازن نفتی تغییر می‌کند و میزان جذب و چسبندگی نفت به صخره کاهش می‌یابد. در نتیجه، نفت به طور آزادتر در مخزن حرکت کرده و استخراج آن سهولت بیشتری خواهد داشت.

3. شکستن آشوب‌های راکتیو: تکنولوژی فراصوت می‌تواند آشوب‌های راکتیو (Reactive Formation Damage) درون مخازن نفتی را شکسته و فضای خالی‌ها و شکاف‌های موجود در صخره را بهبود بخشد. این عمل باعث افزایش تماس سطحی نفت با صخره می‌شود و بهبود قابل توجهی در استخراج نفت دارد.

4. حرکت و جابجایی نفت: با استفاده از امواج فراصوتی، نفت درون مخازن به طور مکانیکی به حرکت در می‌آید و جابجایی بیشتری در صخره‌ها رخ می‌دهد. این عمل باعث افزایش نفوذپذیری مخازن و افزایش تولید نفت می‌شود.


Mehrab11228
عضو عادی
دانشجو

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

87000
0