refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

حمایت مادی و معنوی ستاد نانو از پژوهشگران


۰ ۷۴۲ ۰ ۱۳۹۳/۰۳/۰۲ ۰۹:۲۸
 *ستاد ویژه توسعه فناوری ­نانو به منظور حمایت از فعالیت­های پژوهشی مرتبط با فناوری نانو به نویسندگان مقالات
ISI 
جایزه تشویقی اعطا می­ کند. 
تعاریف

مقاله ISI: مقاله ­ای است که در مجلات نمایه شده توسط Institute for Scientific Information) ISI)  چاپ شده­ باشد. فهرست مجلات ISI  در سایت زیر موجود است.
http://ip-science.thomsonreuters.com/mjl

مقاله چاپ شده: در این آیین نامه منظور مقالاتی است که به چاپ نهایی رسیده ­اند. به ­عنوان مثال مقالات  در مراحل ارسال به مجله، پذیرش، در حال چاپ و دسترسی از روی شبکه به­ عنوان چاپ شده در نظر گرفته نمی ­شوند.

ضریب کیفیت مقاله: حاصل تقسیم ضریب تاثیر (IF:Impact Factor) هر مجله بر بیشترین ضریب تاثیر گروه موضوعی آن مجله، عددی است که نشان دهنده کیفیت مجله نسبت به با کیفیت­ ترین مجله هر گروه است. این عدد برای تعیین کیفیت مجله و به عنوان ضریب کیفیت مجله انتخاب شده است. در مواردی که مجله در بیش از یک گروه موضوعی قرار دارد؛ ضریب کیفیت، میانگین اعداد ضریب کیفیت مجله در گروه‌های فوق است. قابل ذکر است ضرایب تاثیری که در یک دسته بندی موضوعی به صورت ناهمگونی بالا باشند و خارج از توزیع یکنواخت ضرایب تاثیر قرار گیرند، از کل گروه حذف شده و به عنوان ضریب تاثیر بیشینه انتخاب نمی­ شود.

مشمولین حمایت

مقالات چاپ شده در مجله ISI در حوزه فناوری ­نانو که به نام جمهوری­ اسلامی ایران ثبت شده، مشمول این حمایت هستند. این مقالات توسط کمیتۀ علمی داوری ستاد بررسی شده و پس از تایید ارتباط آن با حوزه فناوری نانو مشمول دریافت حمایت تشویقی خواهد شد.
تبصره 1: به مقالات انگلیسی چاپ شده در مجلات خارجی غیر ISI حمایتی تعلق نمی‌گیرد.
تبصره 2: فقط مقالاتی بررسی می شوند که بیش از 2 سال ازتاریخ چاپ نهایی آنها نگذشته باشد.
تبصره 3: کمیته علمی داوری ستاد ویژه توسعۀ فناوری­ نانو برخی از مجلات ISI را فاقد کیفیت لازم ارزیابی کرده­ اند که مقالات آنها مشمول حمایت تشویقی نمی ­شود (فهرست مجلات نامعتبر).  

نحوه ارائه درخواست

درخواست حمایت می­ بایست از طریق سیستم آنلاین حمایت تشویقی به آدرس http://irannano.org/hrdc  و توسط نویسنده مسئول (Corresponding Author) یا نویسنده اول به ستاد ارائه شود. ستاد برای هر درخواست حمایت تشویقی کد رهگیری در اختیار درخواست کننده قرار می­ دهد تا از آن برای پیگیری وضعیت درخواست استفاده نماید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست

برای ثبت درخواست در سیستم آنلاین، فایل PDF مقاله چاپ شده در سربرگ مجله و تاییدیه نویسنده مسئول موررد نیاز است.
تبصره 1: درخواست حمایت تشویقی فقط از طریق ثبت نام آنلاین قابل انجام و پیگیری است و مدارک ارسالی از طریق پست الکترونیک و بدون کدرهگیری بررسی نمی شوند.
تبصره 2: ضروری است فایل PDF ارسالی فایل چاپ نهایی بوده و حاوی شماره صفحه، جلد، DOI باشد.  فایل های در مرحله in press بررسی نخواهد نشد.
تبصره 3:  مقاله ارائه شده برای دریافت حمایت تشویقی باید به صورت مقاله کامل (Full Paper) باشد و مقالات Short Communication، Note، Letter  در کمیته علمی ستاد بررسی نمی‌شوند

تبصره 4: چنانچه نویسنده اول برای دریافت حمایت تشویقی اقدام کند باید تاییدیه از طرف نویسنده مسئول همراه داشته باشد.
تبصره 5: در صورتی که نویسنده اول، نویسنده مسئول نباشد برای درخواست حمایت، ملزم به ارسال تاییدیه نویسنده مسئول است و در صورتی که نویسنده اول، نویسنده مسئول هم باشد نیازی به ارسال تاییدیه نیست.
تبصره 6: اگر یک مقاله دو نویسنده مسئول داشته باشد، هر کدام از نویسندگان مسئول در صورت اقدام باید تاییدیه از طرف نویسنده مسئول دیگر به همراه داشته باشد.
تبصره 7 : در صورتی که مرکز نویسنده مسئول مقاله، غیرایرانی باشد، اولین نویسنده ایرانی مقاله بدون نیاز به تاییدیه نویسنده مسئول مقاله می تواند درخواست خود  را ارسال کند.
 
مقدار حمایت و نحوه پرداخت

حمایت تشویقی به مقالۀ مشمول حمایتی پرداخت می ­شود که ارتباط محتوایی آن با مقولۀ فناوری­ نانو توسط کمیتۀ علمی داوری ستاد به تایید رسیده باشد. این مبلغ به حساب درخواست دهنده واریز می­ گردد.
مقدار حمایت از مقالات ISI مرتبط با فناوری­ نانو، 15.000.000 تا 25.000.000 ریال با توجه به ضریب کیفیت مجله در زمان چاپ مقاله است که بر اساس جدول زیر محاسبه می‌شود.
 
 IFJ/IFMAX * 100 = ضریب کیفیت مجلهمبلغ تشویقی (ریال) 
91-10025.000.000
71-9021.000.000
51-7018.000.000 
0-5015.000.000

تبصره 1: به مقالات چاپ شده در مجلات Nature و Science بدون درنظر گرفتنIF، مبلغ 10 میلیون تومان تعلق می‌گیرد.
تبصره 2: به مقالات چاپ شده در این مجلات ISI ایرانی مبلغ 20% تشویقی بیشتر تعلق می‌گیرد (فهرست مجلات ایرانی).
تبصره 3: چنانچه فردی، مقاله علمی پژوهشی چاپ کرده و مبلغ حمایت را دریافت کرده باشد و با استفاده از نتایج همان مقاله علمی- پژوهشی، مقاله ISI چاپ کند؛ مبلغ حمایت دریافت شده از چاپ مقاله علمی- پژوهشی از مبلغ حمایت مشخص شده برای مقاله ISI براساس IF  مجله، کسر شده و ما به التفاوت به وی پرداخت خواهد شد.
تبصره 4: چنانچه مقالات ارائه شده در یک کنگره داخلی توسط یک مجله ISI به صورت ویژه نامه چاپ شوند به این مقالات فقط مبلغ 6.000.000 ریال (معادل مقاله علمی-پژوهشی انگلیسی داخلی) پرداخت می شود.
تبصره 5: حمایت تشویقی مقالاتی که در آنالیز داده‌ها، تعیین مشخصات و تولید مواد آنها از تجهیزات دستگاهی ساخت داخل استفاده شده باشد، افزایش می­یابد. برای این منظور، لازم است تجهیزات مورد استفاده جزء فهرست مورد تایید شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو باشد، همچنین مشخصات دستگاه و نام شرکت سازنده نیز باید در متن مقاله، ذکر شده باشد. مبلغ حمایت تشویقی در صورت استفاده از نام دستگاه و نام ایران در متن مقاله 20 درصد و در صورت استفاده فقط از نام دستگاه در متن مقاله 10 درصد افزایش می­ یابد (فهرست تجهیزات دستگاهی مورد تایید شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو).
 
نحوه تقسیم مبلغ تشویقی مقالات ISI

تقسیم مبلغ حمایت تشویقی مقالات به عهده درخواست دهنده و بر اساس جدول زیر است.
تعداد نویسندگانسهم دانشجوسهم استاد راهنماسهم سایر نویسندگان
دو نویسنده50%50%-
سه نویسنده40%40%20%
چهارنویسنده36%36%هر کدام 14%
پنج نویسنده36%36%نفر سوم 14% و مابقی 7%
 
تبصره 1: نحوه تقسیم مبلغ تشویقی مقالاتISI، در مواردی که مقاله توسط دو یا چند نفر نوشته شده و آنها استاد راهنما و دانشجو نیستند، نیز بر اساس جدول بالا است.
تبصره 2: درخواست­ دهنده موظف است که مبلغ حمایت تشویقی را بر اساس جدول مذکور بین نویسندگان تقسیم نماید. در صورتی که مشخص شود این کار توسط درخواست­ دهنده انجام نشده است، سایر درخواست­های ایشان بررسی نخواهد شد.
تبصره 3: در صورتی که تعداد نویسندگان مقاله بیشتر از 5 نفر باشد، نحوه تقسیم مبلغ حمایت تشویقی همانند 5 نفرمی باشد.


***ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برای کمک به
مجلات علمی پژوهشی داخلی
فناوری نانو و ارتقا کیفی آنها برای کسب جایگاه مناسب بین المللی، حمایت تشویقی اعطا می نماید.

مشمولین حمایت
این حمایت برای مجلات علمی پژوهشی با عنوان فناوری نانو است که به صورت تخصصی مقالات حوزه فناوری نانو را به زبان انگلیسی چاپ می کنند.

نحوه ارائه درخواست
درخواست حمایت می بایست از طریق سیستم آنلاین حمایت تشویقی به آدرس http://irannano.org/hrdc  و توسط مدیر مسئول یا سردبیر مجله ارائه شود. ستاد برای هر درخواست حمایت تشویقی کد رهگیری در اختیار درخواست کننده قرار می دهد تا از آن برای پیگیری وضعیت درخواست استفاده نماید. برای ثبت درخواست در سیستم آنلاین، مشخصات عمومی مجله و نامه اعلام شماره حساب سیبای بانک ملی مجله یا سردبیر یا مدیر مسئول مجله مورد نیاز است.

مدارک مورد نیاز برای درخواست

  • ارسال  سه نسخه از هر شماره مجله از طریق پست پیشتاز به آدرس تهران، صندوق پستی 344- 14565 ستاد ویژه توسعه فناوری نانو- بخش حمایت‌های تشویقی
  • تکمیل فرم زیر و ارسال آن از طریق سیستم آنلاین حمایت تشویقی (فرم مورد نیاز برای ارسال)
  • درج کد رهگیری روی مجلات ارسالی
  • نامه اعلام شماره حساب سیبای بانک ملی مجله یا سردبیر یا مدیر مسئول مجله


  • مقدار حمایت و نحوه پرداخت
    مجلات ارسالی بر اساس شاخص هایی که توسط  کمیته علمی داوری ستاد مشخص شده است ارزیابی می گردد (شاخص های ارزیابی مجلات). براساس این ارزیابی امتیاز کیفی بین 0 تا 100 برای مجله در نظر گرفته می شود.
    حمایت تشویقی بر اساس امتیاز کسب شده در این ارزیابی و تعداد مقالات چاپ شده در هر شماره از مجله، تعیین می گردد. مبلغ حمایت به شماره حساب سیبای بانک ملی مجله یا سردبیر یا مدیر مسئول مجله واریز می شود.
    تبصره 1: در صورت کسب امتیاز کامل در ارزیابی کیفی مجله، به ازای هر مقاله چاپ شده، مبلغ 2 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
    تبصره2: در صورت کسب نکردن امتیاز کامل در ارزیابی کیفی، مبلغ پرداختی بر اساس تعداد مقاله و امتیاز مجله خواهد بود.
    تبصره 3: در صورتی که امتیاز کیفی مجله رشد حداقل 50 درصدی داشته باشد، ما به التفاوت حمایت شماره قبلی بر اساس هر مقاله 2 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

taha70
عضو فعال

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

12574
0