refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

عجیب اما نه برای زمین شناسان!!


۰ ۸۲۹ ۱ ۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۰۸:۲۵
در اینcapitolo سه تا از رخدادهای عجیب زمین شناسی رو معرفی میکنیم.

1-<چشمه سحرانگیز>واقع در پارک ملی<چاپادا دیامانتنیا>در400کیلومتری<سالوادر>پایتخت ایالات<باهیا>در کشور برزیل قرار دارد.این چشمه عمق120فوتی دارد و اب ان انقدر شفاف است که صخره ها و تنه های درختان قدیمی در کف ان قابل رویت است.هنگامی که خورشید در سمت راست است نور از یک شکاف وارد می شود و انعکاسی ابی رنگ ایجاد می کند.دسترسی به این دریاچه به دلیل حفاظت محیطی و اکوسیستم نادر و خاصش بسیار محدود است.

2-اب فشان<فلای>واقع در نوادای ایالات متحده.منظره این اب فشان طوری به نظر می رسد که گویی از یک سیاره دیگر یا یک فیلم علمی تخیلی اورده شده است.اب فشان فلای یکی از پدیده های نادر است که در یک زمین شخصی واقع شده است در سال1916مالکان زمین در جستجوی اب برای حاصل خیز کردن این زمین بیابانی بوده اند.انان اب را یافتند و ان چشمه تا دهه ها جوشان بود.با این وجود مته ای که داخل ستون حفاری بود به ذخیره ای از اب برخورد که منجر به تشکیل چنین اب فشانی شد.

3-<سالرد>یک بیابان نمکی در میانه<التیپلانو>و یکی از مناظر تجسمی بولیوی است.این مکان,بیابان هموار و وسیعی است که نور خورشید را چنان منعکس می کند که گویی با اسمان اثر تقارنی پیدا میکند در این بیابان چندین دریاچه با رنگ های غیرمعمولی وجود دارد که علت ان وجود رسوبات معدنی است.

 

 

 

 

 

پگاه داراب پور
عضو فعال
geologist and designer and painter

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

رضا فضلی
رضا فضلی
مدیران
مدیر انجمن و شاغل در عملیات حفاری دریایی


بازم حفاری (البته مته هاش) تو ایجاد حتی زیباترین آثار زمین شناسی هم دخیل بودن
پرچم حفاری بالاست.

 
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۲۰:۴۲

12717
0