refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

لوله مغزی سیار


۰ ۷۰ ۰ ۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۰۵:۳۲

لوله مغزی سیار چیست؟

لوله مغزی سیار یک قطعه از تجهیزات حفاری است که برای حمل و خروج سیالات حفاری و نمونه‌برداری از چاه استفاده می‌شود. این لوله به صورت یک لوله بسته شده با دیواره‌های ضخیم و مقاوم ساخته شده است و در داخل چاه قرار می‌گیرد. سیالات حفاری از طریق لوله مغزی سیار به سطح زمین منتقل می‌شوند و نمونه‌برداری نیز از طریق این لوله انجام می‌شود.

سایز لوله مغزی سیار؟

سایز لوله مغزی سیار ممکن است متفاوت باشد و بسته به نیازهای حفاری و عمق چاه متغیر باشد. اما در عمل، این لوله‌ها معمولاً به قطرهای 4 تا 6 اینچ (10 تا 15 سانتیمتر) و ضخامت دیواره‌های حدود 0.25 تا 0.5 اینچ (0.6 تا 1.3 سانتیمتر) ساخته می‌شوند.

کاربرد لوله مغزی سیار؟

لوله مغزی سیار در حفاری چاه‌های نفت و گاز استفاده می‌شود. این لوله‌ها به عنوان قسمتی از سیستم حفاری برای انتقال مواد حفاری (مانند خاک، شن، ماسه و سنگ) از چاه به سطح زمین استفاده می‌شوند. همچنین، این لوله‌ها برای انتقال مایعات حفاری (مانند آب، روغن و مواد شیمیایی) به چاه استفاده می‌شوند. لوله مغزی سیار همچنین می‌تواند به عنوان قسمتی از سیستم کنترل فشار در حفاری استفاده شود.


Hamed sirati
عضو عادی

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

86884
0