refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

اهمیت مطالعات مینرالوژیک بر روی سرباره های ذوب قدیمی در پاراژنز کانیهای فلزی


۰ ۶۲۵ ۰ ۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۰۸:۵۸
مطالعات آركئومتالورژيك بر روي سرباره هاي قديمي ذوب فلز در پاره اي موارد نشانگر وجود كانيهاي ارزشمند ديگري در رگه اصلي معدني مي باشد. مطالعه بر روي پاراژنز كانيهاي بوجود آمده در بافت سرباره ها، و شرايط پايداري اين كانيها ما را به سمت فهم تكنولوژي مورد استفاده جهت استحصال فلزات در دنياي قديم راهنمايي مي كند. در اين راستا فازهاي مختلف سرباره بر اساس نوع فلز استخراج شده مورد بررسي و تفسير قرار مي گيرند تا بدين وسيله فرضيه اي جهت چگونگي استحصال و به آوري مواد معدني معين گردد. مطالعات پترولوژيك بر روي سرباره هاي معادن فلزي مشهور دنيا نظير سرچشمه (Cu) و گل گوهر (Fe) در ايران، ريو تينتو (Cu) و مونت رومرو (Ag) در اسپانيا [10]، تيمنا (Cu) در اردن [1]، ين شي و چنگ چو (Cu/Sn) در تايلند [2]، كارتاگو (Cu/Ag) در تونس و حتي كرو تولاهوئن (Cu/Turquoise) در شيلي [3] باعث درك اين مهم گرديده است كه سرباره شناسي حتي در جهت نوع كاني سازي و اكتشاف برخي مواد معدني كاربرد فراواني دارد. اين مطالعات در ايران در معدن مس چاه موسي در طرود مورد بررسي قرار گرفت و نتايج آزمايشات شيميايي در صد زيادي از فلزاتي نظير آنتيمون، بيسموت، آرسنيك و نقره را در ذخيره اصلي معدن به اثبات مي رساند. در اين راستا مطالعه بر روي مقاطع ميكروسكپي و پديدار گشتن فازهاي ثانويه چون دوميكيت در مس ما را به سمت يك صنعت آلياژسازي در اين ناحيه راهنمايي مي كند.

 

 

 


فایل پیوست ۱
نام فایل: 2254 1389633996 1
حجم: 527,09 کیلوبایت
قیمت: رایگان، تعداد دانلود:
رمز: iran-spe.com
راهنمای دانلود
کلیه فایل ها با فرمت rar فشرده شده اند. برای باز کردن این فایل ها در ویندوز به win rar و در اندروید به Easy unrar نیاز دارید. هر چند ممکن است سایر فایل منیجر ها نیز این قابلیت را داشته باشند. رمز بازگشایی فایل ها در صورت نیاز iran-spe.com است.

farid_rahimi70
عضو فعال

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

10393
0