refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

بررسی کانسار پرلیت جنوب نیر - اردبیل با نگرش خاص به کاربردهای نوین آن در صنعت


۰ ۵۷۲ ۰ ۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۰۹:۰۵
از نظر سنگ شناسي، پرليت جز سنگهاي ريوليتي آبدار با جلاي مرواريدي است. پرليت منبسط ماده سبك وزني است كه از حرارت دادن سريع و ناگهاني پرليت بدست مي آيد (دماي 1200-700 سانتيگراد) آب تركيبي مهمترين نقش را در اين زمينه داراست. محدوده مورد مطالعه واقع در 28 كيلومتري جنوب نير از استان اردبيل ميباشد. خاستگاه پرليت مزبور در ارتباط با ولكانيسم ريوليتي زمان ميوسن است. منطقه در طي ميوسن مياني، حركات كششي مهمي را پشت سر گذاشته و در نتيجه هورست و گرابنهايي در آن ايجاد شده و رسوبات تبخيري ميوسن به شدت جابجا گرديده و باعث ايجاد گنبدهاي گچي شده است مسلما نقش اين قبيل حركات در بيرون ريزي سريع گدازه ها و بالاخص گدازه هاي ريوليتي تاثير فراوان داشته و پرليت ها هم كه رابطه تنگاتنگ با اين قبيل سنگها دارند در منطقه تشكيل گرديده است. بنابراين بين پرليت زايي و تكتوينك منطقه رابطه غير قابل انكاري وجود دارد. پرليت موجود در منطقه از نظر سنگ شناسي در واقع نوعي ريوليت آبدار، در حدود 3.32 درصد آب ميباشد كه در زمره بهترين نوع پرليتهاي موجود قرار گرفته و بر خلاف اكثر پرليتهاي منطقه تبريز - ميانه كه داراي بافت كلاسيك (دانه مرواريدي) هستند، پرليت نير داراي بافت جرياني و بسيار متراكم و در مطالعات ميكروسكوپي مشخص شد كه داراي بلورهاي فلدسپات در متن شيشه اي، هم ميباشد. پس از انجام آزمايشات XRF و XRD و تستهاي فيزيكي (انبساط) مشخص گرديد كه پرليت هاي موجود از لحاظ كاربردي در جايگاه بهتري نسبت به ديگر معادن قرار داشته و با توجه به گستردگي و دارا بودن ذخيره مناسب مي توان الويت خاصي را براي اين محدوده در نظر گرفت. 

 


فایل پیوست ۱
نام فایل: 2254 1389634488 1
حجم: 447,17 کیلوبایت
قیمت: رایگان، تعداد دانلود:
رمز: iran-spe.com
راهنمای دانلود
کلیه فایل ها با فرمت rar فشرده شده اند. برای باز کردن این فایل ها در ویندوز به win rar و در اندروید به Easy unrar نیاز دارید. هر چند ممکن است سایر فایل منیجر ها نیز این قابلیت را داشته باشند. رمز بازگشایی فایل ها در صورت نیاز iran-spe.com است.

farid_rahimi70
عضو فعال

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

10395
0