refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

نفت ترش


۰ ۱۱۱۱ ۰ ۱۳۹۴/۰۵/۰۶ ۰۷:۳۲
نفت ترش ( Sour Oil )
 
اصولا در ترکیبات نفتی اجزاء گوناگون با درصد های مختلف یافت میشوند که می توان به گوگرد ، ، کربن ، آب ، نمک ، ترکیبات نیتروژن دار و ... اشاره کرد .
هنگامی که این اجزا نسبت های مختلفی به هم پیدا کنند باعث ایجاد تغیراتی در نفت میشوند که میتوان به ترش شدن نفت اشاره کرد اگر ترکیبات گوگرد دار که کم و بیش در نفت خام یافت میشود تغییر کند ، و بالا برود باعث تغییری میشود که به آن نفت ترش گویند.
از جمله ترکیبات گوگرد دار میتوان به سولفید هیدروژن که خاصیت اسیدی بالایی دارد اشاره کرد و هنگامی که این خاصیت گوگردی بیش از اندازه زیاد یافت شود این لقب به نفت داده میشود .
نکته قابل توجه این است که ترکیبات آلی سولفیدی از لحاظ حرارتی پایداری زیادی ندارند ، و میتوان گفت یکی از دلایل تولید سولفید هیدروژن در پالایشگاه های نفتی همین خاصیت میباشد که به راحتی تولید میشوند و به دلیل مشکلات فراوان زیستی و هزینه زیاد پالایش تقاضای کمی دارد ، چون این ترکیبات در اثر احتراق به اکسید گوگرد تبدیل میشوند و به عنوان آلاینده های محیط زیستی دسته بندی میشوند ، برخی از ترکیبات گوگرد دار مانند :
سولفید هیدروژن     HSH
مرکپتان ها            Mercaptans
سولفید ها            Sulfids
سولفید های حلقوی      Cyclic Sulfids
و .... میباشند
 
گردآورنده  و نویسنده : شروین زواره ای  

 

Shervin Zavarei
عضو عادی
مدیرعامل زرین نفت، نخبه و مخترع

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

19227
0