refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

مهندسی عملیات مخازن و مهندسی بهره برداری


۰ ۱۵۴۰ ۰ ۱۳۹۲/۱۱/۰۶ ۰۶:۲۱

تعیین موقعیت جغرافیایی چاه های تولیدی بر مبنای مدل، تعیین فواصل مشبک کاری چاه های تولیدی، ارائه راهکارهای مناسب به منظور بهره برداری بهینه از مخازن نفت و گاز، تهیه برنامه تعمیر و تکمیل چاه ها و رفع تمامی مشکلات ایجاد شده برای چاه های نفت و گاز از مهمترین وظایف مجموعه مهندسی عملیات مخازن و مهندسي بهره برداری می باشند. به همین منظور، مجموعه مذکور عهده دار برنامه ریزی و نظارت جهت اجرای عملیات های درون چاهی شامل آزمايشات چاه آزمایی، مشبک کاری، اسیدکاری، مانده يابي، لایه آزمایی مکرر (rft/mdt/xpt)، آزمایش ساق مته، نمودارنگار تولید (plt/psp) و تست های سرچاهی می باشد.

این واحد با تفسیر اطلاعات حاصل از نمودارهاي مختلف و تست های درون چاهی و سر چاهی توسط نرم افزارهای موجود، برنامه پیش بینی بهره دهي شش ماهه و پنج ساله چاهها، پیش بینی پنج ساله تعمير و حفاري چاهها و اطلاعات و عملكرد مخازن را ارائه و در اختیار سایر مجموعه های مدیریت مهندسی نفت و گاز و مدیریت عملیات شرکت نفت و گاز پارس قرار می دهد.

دنیا پناهپوری
عضو عادی
کارشناسی ارشد مهندسی نفت

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

10697
0