refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

نحوه عملکرد REVERSE CIRCULATION JUNK BASKETS


۱ ۱۱۱۸ ۰ ۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۰:۱۷
اول از هر چیز پیش از راندن JUNK BASKETS لازم است با توجه به اندازه و شکل Junk یک Mill Shoe مناسب انتخاب شود. نکته: با توجه به این که برای انجام گردش معکوس سیال لازم است تا Ball (توپی از جنس استیل) از بالا درون JUNK BASKET رها شود، لذا BHA که همراه JUNK BASKET رانده می شود فاقد Float Sub بود و باید لوله های حفاری پیش از رانده شدن rabbit زده شوند.  * rabbit استوانه ای تو پر و غیر قابل انعطاف از فلز، هم قطر با Ball یا ابزاری که قرار است از درون رشته رانده شود می باشد. rabbit را پیش از راندن رشته حفاری از درون لوله ها عبور می دهند تا در صورتی که قطر داخلی لوله کوچکتر از قطر Ball می باشد، لوله شناسایی و تعویض شود تا در زمان رها کردن Ball درون رشته، جایی گیر نکند.

پس از اینکه رشته همراه REVERSE CIRCULATION JUNK BASKETS به انتهای چاه رسید دقایقی گردش گل انجام می دهند تا کنده های که روی JUNK را پوشانده ، پاک شود. سپس
Ball را درون رشته رها کرده شروع به پمپ کردن سیال (با GPM پایین) می کنیم، با قرار گرفتن Ball در Seat افشار به ناگهان افزایش و سپس در مقداری بیش از فشار قبل پایدار می شود از این رو از نشستن درست Ball در مکان خود اطمینان حاصل می شود. در صورتی که Ball در مکان خود ننشسته باشد و درون رشته گیر کرده باشد، تغییرات فشار روندی صعودی خواهد داشت، در این مواقع پمپ را سریعا خاموش کرده رشته را چندین بار بالا پایین می کنند سپس مجددا سیال را پمپ می کنند اگر Ball آزاد نشده بود فرایند فوق را با RPM تکرار می کنند اگر جواب نداد باید رشته بالا کشیده بشه و ...
همان طور که در شکل اول نمایش داده شده است پس از قرار گیری Ball در Seat ، جلوی مسیر جریانی که از درون JUNK BASKET می گذشت بسته می شود، لذا سیال از طریق مجاری کوچکی از بالای قسمت Shoe به سرعت خارج می شود.
در بالای قسمت Barrel حفره های با اندازه ای بزرگ تر (افت فشار کم تر) قرار دارد که ارتباط داخل JUNK BASKET را با بیرون برقرار می کند، همین موضوع موجب ایجاد فشار منفی و در نتیجه مکیده شدن کنده ها و JUNK به داخل JUNK BASKET می شود.
با WOB=0 حدود 50تا 70 سانتیمتر ( بسته به JUNK BASKET) حفاری می شود. مغزه حفاری شده همراه با JUNK وارد JUNK BASKET شده و زمانی که رشته بالا کشیده می شود Catcher مانع از خروج JUNK می شود.
 

 


فایل پیوست ۱
نام فایل: 977 1396201630 1
حجم: 3,73 کیلوبایت
قیمت: رایگان، تعداد دانلود: ۲۲
رمز: iran-spe.com


فایل پیوست ۲
نام فایل: 977 1396201558 1
حجم: 16,67 کیلوبایت
قیمت: رایگان، تعداد دانلود: ۱۴
رمز: iran-spe.com
راهنمای دانلود
کلیه فایل ها با فرمت rar فشرده شده اند. برای باز کردن این فایل ها در ویندوز به win rar و در اندروید به Easy unrar نیاز دارید. هر چند ممکن است سایر فایل منیجر ها نیز این قابلیت را داشته باشند. رمز بازگشایی فایل ها در صورت نیاز iran-spe.com است.

oil123
عضو عادی

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

11783
0