refinaryrig
افراد میهمان مجاز به دانلود فایل نمی باشند. اگر حساب کاربری دارید وارد شوید و مجدد تلاش کنید. در غیر این صورت ثبت نام کنید.
انصراف

آزمایش نقطه شبنم


۰ ۲۰۵ ۰ ۱۴۰۲/۰۶/۲۱ ۰۵:۴۵

نقطه شبنم یا همچنین به عنوان نقطه رسوب شبنم (Dew Point) شناخته می‌شود، که در علم نفت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نقطه، دمایی است که در آن بخار آب موجود در گاز طبیعی یا نفت خام شروع به تبدیل به شبنم (مایع) می‌کند.

هنگامی که گاز طبیعی یا نفت خام حاوی بخار آب در دماهای بالا قرار دارد و دمای آن پایین می‌آید، بخار آب شروع به تبدیل به شبنم می‌کند. این تغییر فاز از گاز به مایع، در نقطه شبنم رخ می‌دهد. این رسوبات شامل ذرات آب است که می‌تواند باعث انسداد و خرابی تجهیزات و لوله‌ها در صنعت نفت شود.

برای جلوگیری از رسوب شبنم، نقطه شبنم باید به دقت تعیین و کنترل شود. این کار می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلفی انجام شود، از جمله تجزیه و تحلیل شیمیایی نمونه‌های نفت یا گاز، استفاده از دستگاه‌های آزمایشگاهی و تست‌های میدانی.

تعیین نقطه شبنم در صنعت نفت بسیار مهم است، زیرا این امر به شرکت‌های پالایشگاهی و تولیدکنندگان نفت کمک می‌کند تا فرآیندهای خود را بهینه کنند و از رسوبات شبنم جلوگیری کنند.


M.taghipoor
عضو عادی

به اشتراک بگذارید
برای ارسال نظر باید ثبت نام کنید یا به حساب خود وارد شوید.

87733
0